شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#چهارشنبه

کمیساریای عالی انتخابات عراق خبر داد؛

بازشماری دستی آراء انتخابات در ۱۳ استان عراق از روز چهارشنبه

بازشماری دستی آراء انتخابات در ۱۳ استان عراق از روز چهارشنبه

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که از روز چهارشنبه آتی کار بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی در ۱۳ استان این کشور را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، کمیساریای عالی انتخابات این کشور بیانیه ای را در خصوص شکایات ارائه شده نسبت به نتایج نهایی انتخابات، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی انتخابات در بیانیه خود آورده است: پس از بررسی ۲۲ شکایت ثبت شده در استان های متعدد مقرر شد تا آراء ۲۹۷ مرکز انتخاباتی در ۱۳ استان کشور مورد بازشماری دستی قرار گیرند.

این نهاد انتخاباتی اعلام کرد: روند بازشماری دستی آراء از روز چهارشنبه آتی آغاز خواهد شد. استان هایی که در آنها بازشماری دستی آراء صورت می پذیرد، عبارتند از: دیالی، نینوا، میسان، کربلاء، کرکوک، ذی قار، الأنبار، القادسیة، صلاح الدین، المثنی، بصره، بغداد و بابل.

پیشتر جناح‌های معترض به نتایج انتخابات در جلسه‌ای که در منزل «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون تشکیل دادند، بار دیگر خواستار شمارش دستی آرا شدند.

سران احزاب و ائتلاف‌های دولت قانون، النصر، جریان حکمت ملی و سایر جناح‌های عضو اتاق هماهنگی احزاب شیعی در کنار ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر» و اتحادیه ملی کردستان به نتایج انتخابات معترض و خواستار شمارش آرا به صورت دستی هستند. این احزاب از «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق خواسته‌اند که مستقیما به مسأله ورود کند و اجازه ندهد کشور به سمت وضعیت خطرناک‌تری پیش برود.

اخیراً شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای مداخله جویانه اعلام کرد که صحت انتخابات عراق مورد تأیید این شورا است! «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز از بیانیه شورای امنیت استقبال کرد. این بیانیه با اعتراض بسیاری از گروه‌های عراقی مواجه شده است.