به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شرکت سایپا، محمد صفایی دلوئی با تقدیر از عملکرد گروه خودروسازی سایپا درکاهش چشمگیر تعهدات معوق و اینکه این موضوع در اقتصاد کشور چگونه معنا و مفهوم می شود، اظهارداشت: بزرگترین سرمایه هر سازمان، اعتباری است که به واسطه عملکرد و خروجی برنامه و اهداف بلند مدت آن حاصل می شود؛ بهترین پاداش این اعتبار، اعتمادی است که مشتریان و جامعه به آن خواهند داشت.

وی افزود: بی شک صفر شدن معوقات گروه سایپا و جلب رضایت مشتریان حاصل تلاش بی وقفه و شبانه روزی این بنگاه اقتصادی است و قطعا پیامدهای خوبی در ابعاد مختلف اقتصادی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی را عامل مهمی در جهت کاهش سوداگری دلالان دانست و گفت: یکی از عوامل مهم کاهش تولید خودرو و افزایش معوقات خودروسازان، تحریم است؛ اگر چنین اتفاقی در کشور رخ نمی داد اکنون صنعت خودرو با همکاری شرکای خارجی خود به توسعه خوبی دست پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت خودرو، باعث شد که شرکای خارجی بدون پای بندی به تعهدات خود ایران را ترک کنند، تصریح کرد: خروج خودروسازان خارجی از ایران و تحریم های سختگیرانه آمریکا علیه ایران، سبب شد که بازار خودرو با تنش قیمتی مواجه شود؛ ازاین رو سوداگران از فرصت به دست آمده به نفع خود و به ضرر مردم بهره برداری کردند و موجب اخلال در بازار خودرو و افزایش سرسام آور قیمت ها شدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صفر شدن معوقات سایپا دلگرم کننده است و باید آن را به فال نیک گرفت، افزود: امیدوارم، سایپا و سایر شرکت های خودروسازی با کمک مجلس و دولت صنعت خودرو را توسعه دهند به گونه ای که محصولات قابل رقابت با خودروهای مشابه خارجی باشد.

وی افزود: تلاش سایپا در جهت افزایش تولید، نشان از عزمی جزم در جهت خودکفایی، پایان دادن به واردات و کم اثر کردن تحریم ها است.

صفائی دلوئی، بومی سازی صنعت خودرو را ضروری دانست و گفت: تحریم های اقتصادی و خروج شرکای خارجی از کشور فرصت مناسبی است تا خودروسازان داخلی با کمک مهندسان و شرکت های دانش بنیان در جهت خودکفایی گام های بلند و موثری را بردارند، ما نباید به دنبال رفع تحریم ها باشیم بلکه باید از تهدیدها فرصتی برای پیشرفت و آبادانی کشور ایجاد کنیم.