دانشمندان دانشگاه آریزونا در تازه‌ترین مطالعه خود به بررسی در معرض خطرترین گروه‌ها در ابتلا به ویروس کرونا پرداختند.

به گزارش علاج نیوز، داده‌های یک مطالعه تحقیقاتی در حال انجام در دانشگاه علوم بهداشت آریزونا نشان می‌دهد چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟ اولین واکنش‌دهنده‌ها از جمله آتش‌نشانان، مجریان قانون، افسران اصلاحی و ارائه‌دهندگان خدمات فوریت‌های پزشکی در مقایسه با سایر کارکنان ضروری و مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت کرونا هستند.

مقاله بروز عفونت سارس-کوو-۲ در میان کادر درمان، اولین پاسخ‌دهندگان و سایر کارکنان ضروری در طول افزایش پیش‌ واکسیناسیون کووید-۱۹ در آریزونا، امروز در مجله انجمن سلامت پزشکی آمریکا منتشر شد.

این یافته‌ها بر اساس داده‌های مطالعه تحقیقاتی مراقبت‌های بهداشتی، پاسخ اضطراری و سایر مراقبت‌های ضروری کارگران (AZ HEROES) در کالج بهداشت عمومی UArizona Mel و Enid Zuckerman است. محققان می‌گویند این یافته‌ها نیاز به افزایش نرخ واکسیناسیون برای اولین پاسخ دهندگان و حفظ اقدامات کاهشی برای محافظت از این متخصصان مهم را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

فریب کاهش ظاهری کرونا را نخورید

دکتر کیت الینگسون، استادیار کالج عمومی زاکرمن، گفت: این تجزیه و تحلیل داده‌های مطالعه AZ HEROES نشان می‌دهد ما باید برای کمک به محافظت از اولین پاسخ‌دهندگان، خانواده‌هایشان و جوامعی که به آن‌ها خدمت می‌کنند، کار‌های بیشتری انجام دهیم. به طور خاص ما باید عوامل خطر را که منجر به عفونت در اولین پاسخ دهندگان می‌شود درک کنیم و اقدامات را کاهش دهیم.

محققان علوم بهداشتی آریزونا، CDC، دپارتمان خدمات بهداشتی آریزونا و آزمایشگاه‌های مارشفیلد برای تجزیه و تحلیل نتایج هفتگی تست کووید-۱۹، با ۱۷۶۶ پرسنل مراقبت‌های بهداشتی، اولین پاسخ‌دهندگان و سایر کارکنان ضروری همکاری کردند، داده‌هایی که از ژوئیه ۲۰۲۰ تا مارس جمع‌آوری شده است. اولین پاسخ دهندگان دو برابر بیشتر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا داشتند. ۱۳.۲ ٪ در مقابل ۶.۷ ٪ – با بروز در سایر کارکنان ضروری مشابه با کارکنان مراقبت‌های بهداشتی.

جفری ال. برگس، MD، MS، MPH، محقق اصلی مطالعه AZ HEROES و استاد کالج بهداشت عمومی زاکرمن، گفت: تجزیه و تحلیل داده‌های AZ HEROES از دیدگاه شغل به ما درک جدیدی می‌دهد. پاسخ دهندگان بسیار مهم هستند و این داده‌ها نشان می‌دهد که برای ایمن نگه داشتن آن‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.