شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#سال ۲۰۱۹

۱۰ میلیاردر زیر ۴۰ سال جهان

ظهور ارز‌های دیجیتال تحولی بسیار بزرگ را در چهار سال اخیر به همراه داشته است. در این زمینه آقای ایرسام که موسس برند حوزه فناوری Coinbase Global است در سال ۲۰۱۹ شرکت خود را به فروش رساند و با درآمد حال از آن، برندی تخصصی در زمینه ارز‌های دیجیتال را ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۹۹۸۵
بازدید : ۱
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته دلیل این امر نیز به این خاطر است که رویای هر فردی، رسیدن به ثروت زیاد قبل از پیر شدن است.

امسال فهرست ثروتمندترین‌ها به خاطر شرایط کرونا و تمرکز بسیاری از افراد بر روی ارز‌های دیجیتال، تغییرات زیادی را داشته و در این راستا ثروتمندترین میلیاردر‌های جهان که کمتر از ۴۰ سال سن دارند را بررسی خواهیم کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترتیب معرفی افراد، براساس سن آن‌ها است.

سم بنکمن

۱- سم بنکمن فرید 

دارایی: ۲۲.۵ میلیارد دلار
سن: ۲۹ سال
حوزه فعالیت: ارز دیجیتال

وی موسس برندی است که به صورت تخصصی در زمینه ارز دیجیتال فعالیت دارد و با خرید سهام برند‌های مختلف، موفق شده است تا درآمد بالایی را به دست آورد. نکته جالب این است که تا دو سال قبل، نامی از وی در بین میلیاردر‌ها وجود نداشته است.

درواقع ارز‌های دیجیتال، در چند سال اخیر باعث کسب درآمد بالای بسیاری از افراد شده است. در این زمینه بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تا چند سال آینده، بیش از ۴۰ درصد میلیاردر‌های جدید از این حوزه خواهند بود.

ایوان اشپیگل

۲-ایوان اشپیگل

دارایی: ۱۳.۸ میلیارد دلار
سن: ۳۱ سال
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل و موسس برند اسنپ چت که به عنوان یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی جهان شناخته می‌شود. یکی از تحصیلکرده‌ترین کارآفرین‌ها نیز محسوب می‌شود. وی در دو سال اخیر به صورت تخصصی در زمینه عینک‌های واقعیت افزوده نیز فعالیت کرده که سود قابل توجهی را به همراه داشته است.

بابی مورفی

۳-بابی مورفی

دارایی: ۱۵.۲ میلیارد دلار
سن: ۳۳ سال
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی

صحبت کردن از اسنپ چت بدون در نظر گرفتن دومین مرد مهم این شبکه، کاملا اشتباه خواهد بود. نکته جالب این است که رشد بسیار خوب اسنپ چت در سه سال اخیر باعث شده است تا طی این مدت، سرمایه آقایان مورفی و اشپیگل، بیش از دو برابر شود.

در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که شیوع جهانی ویروس کرونا، منجر به استفاده چندین برابری افراد از بستر اینترنت شده که در این زمینه سهم شبکه‌های اجتماعی به مراتب بیشتر است. اسنپ چت در ماه‌های اخیر قابلیت Spotlight را برای رقابت با تیک تاک معرفی کرده که با نتایج خوبی همراه شده است.

نکته جالب دیگر این است که اسنپ چت درست به مانند یوتیوب، سیاست سهیم کردن تولیدکنندگان محتوا در سود تبلیغات را شروع کرده که باعث شده است تا توجهات به این شبکه، رشد قابل توجهی را داشته باشد. حجم فعالیت‌ها نیز چندین برابر شود.

در این زمینه آقای مورفی به عنوان مدیر ارشد فناوری اسنپ چت عنوان کرده است که این برند تا پایان سال بیش از یک میلیارد دلار سود خالص را به دست خواهد آورد. در این زمینه نباید از توجه بسیار خوب به عینک‌های هوشمند این شرکت نیز غافل شد.

فرد ایرسام

۴-فرد ایرسام

دارایی: ۳.۵ میلیارد دلار
سن: ۳۳ سال
حوزه فعالیت: ارز دیجیتال

ظهور ارز‌های دیجیتال تحولی بسیار بزرگ را در چهار سال اخیر به همراه داشته است. در این زمینه آقای ایرسام که موسس برند حوزه فناوری Coinbase Global است در سال ۲۰۱۹ شرکت خود را به فروش رساند و با درآمد حال از آن، برندی تخصصی در زمینه ارز‌های دیجیتال را ایجاد کرد.

این برند هم اکنون دو ارز را نیز در اختیار دارد و یک صرافی نیز محسوب می‌شود. با این حال حوزه فعالیت اصلی آن‌ها مشاوره و سرمایه گذاری است. این امر باعث شده است تا با رشد فوق العاده ارز‌های دیجیتال در چند سال اخیر، وی بتواند برای نخستین بار به جمع میلیاردر‌ها اضافه شود.

لوکاس والتون

۵-لوکاس والتون

دارایی: ۱۷.۲ میلیارد دلار
سن: ۳۵ سال
حوزه فعالیت: فروشگاه زنجیره‌ای

نوه بنیانگذار مطرح‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان، طبیعی است که نام وی در بین میلیاردر‌های جهان حضور داشته باشد.

پدر وی در سال ۲۰۰۵ در اثر سانحه هوایی جان باخت و وی اکنون مالک اصلی دارایی‌ها محسوب می‌شود. نکته جالب در رابطه با وی، حمایت مالی از کمپین انتخاباتی جو بایدن است که بدون شک پس از انتخاب او، وضعیت شرکت نیز دستخوش تغییرات مثبت بیشتری شده است.

بایجو بهات

۶-بایجو بهات

دارایی: ۲.۹ میلیارد دلار
سن: ۳۶ سال
حوزه فعالیت: بازار سهام

وی موسس برندی در زمینه بازار سهام محسوب می‌شود که با توجه به رشد بالای شاخص‎ها در دو سال اخیر و توجه بیشتر به این حوزه، ثروت وی نیز افزایش پیدا کرده است و اکنون یکی از میلیاردر‌ها محسوب می‌شود. نکته جالب این است که وی در سال گذشته با جریمه ۱۳۵ میلیون دلاری نیز مواجه شده که می‌تواند برای برند وی، نتایج بدی را به همراه داشته باشد.

مارک زاکبرگ

۷-مارک زاکربرگ

دارایی: ۱۳۴.۵ میلیارد دلار
سن: ۳۷ سال
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی

موسس فیس بوک که در حال حاضر مالکیت اینستاگرام و واتس اپ را نیز برعهده دارد. یکی از ۱۰ ثروتمند برتر جهان نیز محسوب می‌شود و در آن فهرست، جوان‌ترین فرد است. از دو سال قبل با شیوع کرونا، توجه به شبکه‌های اجتماعی به مراتب بیشتر شده و طرح‎های جدید این شرکت فیس بوک نظیر عینک هوشمند نیز به خوبی در حال پیگیری است.

با این حال تنها مشکل در سر راه آقای زاکربرگ، شکایت‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات کاربران است که حتی در سال گذشته باعث شد تا ایده جدا شدن اینستاگرام و واتس اپ از شرکت مادر (فیس بوک) مطرح شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به شرایط سنی وی، بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که او گزینه اصلی عنوان ثروتمندترین فرد جهان در ۱۰ سال آینده خواهد بود.

داستین موسکویتز

۸- داستین موسکویتز

دارایی: ۲۴ میلیارد دلار
سن: ۳۷ سال
حوزه فعالیت: شبکه‌های اجتماعی

وی یکی از مدیران و سهامداران اصلی فیس بوک محسوب می‌شود که با رشد مداوم شرکت در ۱۰ سال اخیر، ثروت وی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. وی در حال حاضر مدیریت شرکت نرم افزاری آسانا را نیز در اختیار دارد. این نرم افزار در زمینه مدیریت فرآیند کسب و کار، فعالیت دارد.

برایان آرمسترانگ

۹-برایان آرمسترانگ

دارایی: ۱۱.۵ میلیارد دلار
سن: ۳۸ سال
حوزه فعالیت: ارز‌های دیجیتال

در زمینه ارز‌های دیجیتال کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام بنیانگذار صرافی محبوب کوین بیس را نشنیده باشد. وی در زمینه آموزش تجارت در زمینه ارز‌های دیجیتال نیز فردی شناخته شده محسوب می‌شود و دوره‎های مختلف را برگزار می‌کند.

وی به عنوان مشاور و مهندس در برند‌های مطرح زیادی نظیر Airbnb و IBM فعالیت کرده است. نکته جالب این است که وی از جمله اولین افرادی است که به صورت تخصصی در زمینه بیت کوین فعالیت کرده است. بدون شک با توجه به تمایل بسیار زیاد افراد از سراسر جهان برای فعالیت در این حوزه، شانس رشد وی بسیار بالا خواهد بود و حتی می‌تواند تا چند سال آینده خود را به یکی از ۱۰ فرد ثروتمند جهان تبدیل نماید.

ناتان بلچارچیک

۱۰-ناتان بلچارچیک

دارایی: ۱۰ میلیارد دلار
سن: ۳۸ سال
حوزه فعالیت: Airbnb

وی یکی از بنیانگذاران برند Airbnb است که در زمینه اجازه اقامتگاه فعالیت دارد. ارزش این برند در چند سال اخیر، بیش از ۳۰۰ برابر شده و هم اکنون در حوزه خود، بی رقیب است.

همین امر باعث شده است تا ثروت وی که به عنوان مدیر ارشد استراتژی شرکت نیز فعالیت دارد و از سهامداران اصلی محسوب می‌شود، رشد قابل توجهی را داشته باشد. نکته جالب در رابطه با این برند، فراهم آوردن اقامتگاه رایگان برای ۲۰ هزار مهاجر کشور افغانستان است که به خاطر هجوم طالبان، از این کشور خارج شده اند.

منبع: فرصت امروز