شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#یورو
هفته شلوغ داده های اقتصادی

۱۸۳۰ دلار؛ توقف بعدی قیمت طلا/ داده مهم برای دلار و یورو

کدخبر: 449728
اقتصادنیوز : تهدید تورمی می تواند قیمت طلا را در هفته آینده به 1830 دلار برساند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، تهدید رو به رشد تورم همچنان اصلی ترین عامل در حمایت از بازار طلا است زیرا تحلیلگران پتانسیل را برای آزمایش مقاومت بحرانی قیمت ها در حدود 1830 دلار در کوتاه مدت می بینند

صبح روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسید، زیرا فشارهای تورمی فزاینده نرخ های سربه سر اوراق قرضه پنج ساله را به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسانده است. نرخ سررسید تفاوت در بازده بین اوراق قرضه و اوراق بهادار تحت حفاظت تورم خزانه داری (TIPS) است. این تفاوت نشان دهنده نرخ تورم مورد نیاز برای یکسان سازی بازده آنها است.

با این حال ، طلا پس از آنکه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو تلاش کرد تا تهدید افزایش تورم را کاهش دهد ، در مدت چند دقیقه با کاهش 30 دلاری روبرو شد.

photo_2021-10-24_18-09-47

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، آمار اعتماد مصرف کننده برای ماه اکتبر(مهر) کلیدی خواهد بود.سپس تمرکز بر سفارشات کالاهای بادوام ، که قرار است چهارشنبه منتشر شود ، متمرکز خواهد شد.

پنجشنبه ، تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم و ادعاهای بیکاری نیز تا قبل از جمعه شلوغ، تأثیر زیادی خواهند داشت.

در پایان هفته ، تورم ، هزینه های شخصی ، PMI  شیکاگو و ارقام نهایی احساسات مصرف کننده به پایان می رسد. انتظار می رود که تورم و اعداد هزینه های شخصی اصلی ترین زمینه های تمرکز باشند.

سوال بزرگ در هفته این خواهد بود که آیا فدرال رزرو نیاز به ارائه چیزی بیشتر از تیپرینگ دارد؟

در هفته منتهی به 22 اکتبر، شاخص دلار آمریکا با 0.31 درصد کاهش به 93.642 رسید.

هفته برای یورو:

هفته ای شلوغ در زمینه داده های اقتصادی است. در اوایل هفته ، آمار و ارقام تجاری آلمان در ماه اکتبر(مهر) در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

در روز پنجشنبه، بیکاری و تورم آلمان، پیش از رقم تولید ناخالص داخلی در روز جمعه، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی فرانسه ، آلمان ، اسپانیا و منطقه یورو هم اعلام می شود. انتظار می رود آمار تولید ناخالص داخلی فرانسه ، آلمان و منطقه یورو کلیدی باشد.

ارقام تورم پیش از ماه اکتبر نیز روز جمعه در پی کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در زمینه سیاست های پولی ، بانک مرکزی اروپا نیز روز پنجشنبه تاثیر گذار خواهد بود. بازارها به دنبال تصمیمی در مورد کاهش و راهنمایی های آینده اقتصاد و نرخ بهره هستند.در هفته، یورو با 0.36 درصد افزایش به 1.1643 دلار رسید.