شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#آل سعود

ماجرای افشاگری مرد شماره ۲ تیم ولیعهد سابق عربستان علیه آل سعود چیست؟

مقام‌های سعودی مدعی شدند که الجبری مشروعیت نداشته و قصد دارد با فرافکنی بر دزدی هایش سرپوش بگذارد.

ماجرای افشاگری مرد شماره ۲ تیم ولیعهد سابق عربستان علیه آل سعود چیست؟

به گزارش منیبان؛ گویا سعد الجبری مسئول امنیتی سابق سعودی قصد دارد در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا آبروی آل سعود را ببرد.

وی تحت تعقیب محمد بن سلمان قرار دارد و ۴ سال است که نتوانسته دو فرزندنش ساره و عمر که نزد بن سلمان گروگان هستند را برهاند لذا قصد دارد سکوتش را بشکند و آبروی این خاندان را ببرد.

این اولین مصاحبه الجبری پس از فرارش به ترکیه و کانادا در سال ۲۰۱۷ است. الجبری که مرد شماره ۲ تیم محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود و روابط بسیار مستحکمی با مسئولین سازمان سیا داشت، بن سلمان را به تلاش برای قتلش متهم کرده است.

مقام‌های سعودی نیز مدعی شدند که الجبری مشروعیت نداشته و قصد دارد با فرافکنی بر دزدی هایش سرپوش بگذارد.

اتهام‌های متقابل میان الجبری و آل سعود، آمریکا را در تنگنای سختی قرار داده چرا که امکان دارد الجبری مجبور به افشای اطلاعات سری و حساس دولتی آمریکایی مانند روابط اطلاعاتی و عملیاتی واشنگتن و ریاض به ویژه در زمان باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا شود.

واضح است که الجبری برای دفاع از خود در برابر اتهام سرقت مجبور به افشای هزینه‌های آمریکا و آل سعود جهت تاسیس گروه‌های تکفیری مانند داعش شود که به گفته مقام‌های آمریکایی هدف از آن ویران سازی آن گروه از کشور‌های اسلامی بود که با اشغالگری اسرائیلی و به موازات آن سلطه طلبی آمریکایی مخالفت کردند.

امکان دارد سرنوشت شوم خاشقجی و بی توجهی آمریکا به آن و مجازات نشدن بن سلمان به خاطر آن جنایت هولناک به خاطر حفظ منافع آمریکا با آل سعود، الجبری را مجبور به افشای اسرار خواهد کرد تا دچار سرنوشت خاشقجی نشود که قربانی قدرت طلبی ولیعهد سعودی و منفعت طلبی آمریکا شد.

منبع: العالم

وبگردی