شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#انتخابات#بغداد#خرید و فروش

ائتلاف الفتح: نمایندگی سازمان ملل جانبدارانه عمل می‌کند


ائتلاف الفتح: نمایندگی سازمان ملل جانبدارانه عمل می‌کند

ائتلاف الفتح نمایندگی سازمان ملل متحد در بغداد را به فعالیت جانبدارانه و کمک به آنچه تقلب و خرید و فروش آرای انتخابات خواند، متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه اطلاع رسانی العهد به نقل از محمد البیاتی از رهبران ائتلاف الفتح نوشت: مواضع بین المللی نسبت به انتخابات عراق تنها در چارچوب کمبود اطلاعات در رابطه با آن صورت می‌پذیرد و این نهادها صرفا از وقوع و انجام این انتخابات در شرایط امنیتی خبر دارند، ما هم در رابطه با برگزاری انتخابات در چنین شرایطی با آنها هم نظر هستیم اما نحوه و شکل اقدامات در کنار سازوکارهای به کار رفته را هیچ عاقلی نمی‌تواند بپذیرد.

او تاکید کرد: بی تردید ما هم بعید نمی‌دانیم که سازمان ملل متحد موضعی در حمایت از کمیساریایش بگیرد و از اقدامات این نهاد که سهم عمده‌ای در گسترش تقلب و مصادره آرا ایفا کرد، حمایت کند.

به گفته این رهبر الفتح، نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق کاملا جانبدارانه عمل کرده و در راستای حمایت از تقلب در انتخابات و دور کردن ائتلاف‌های خاص حامی الحشد الشعبی از گردونه وارد میدان شده بود.

او همچنین افزود: نظریه سازمان ملل متحد آن است که جهان در قالب تقلب و ساز وکارهای فساد و نیز سلطه گری طرف‌های خاصی بر منافع و مقدرات جهان پیش برود، پس مسئله صرفا به عراق مربوط نیست.

 

از سوی دیگر سفیر آلمان در بغداد با نمایندگانی از جریان مقتدا صدر دیدار و گفتگو کرد.

هیئت سیاسی جریان صدر در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در اختیار رسانه‌های عراقی قرار گرفت در این رابطه تاکید کرد، "اوله دیال" سفیر آلمان در بغداد با نصار الربیعی رئیس هیئت سیاسی جریان صدر در دفتر این جریان دیدار و گفتگو کرد.

الربیعی در این دیدار بر اهمیت جذب سرمایه گذاری تاکید و خبر داد دولت بعدی عراق دولتی در راستای خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/