شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#ماست#حماس#مذاکره

تل‌آویو: به توافق مبادله اسرا نزدیک می‌شویم/ حماس: مسئله اسرا اولویت‌ اصلی ماست


تل‌آویو: به توافق مبادله اسرا نزدیک می‌شویم/ حماس: مسئله اسرا اولویت‌ اصلی ماست

در حالی که معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌‌هایی در روند مذاکره برای مبادله اسرا با حماس سخن گفت، سخنگوی حماس تاکید کرد مسئله اسرا در راس اولویت‌های مقاومت قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم آلون شوستر جانشین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگویی با شبکه 13 تلویزیون اسرائیل تاکید کرد، به توافق برای مبادله اسرا با گروه‌های فلسطینی در غزه نزدیک می‌شویم.

او در حالی ابراز امیدواری کرد که این گام‌های مثبت منجر به تحقق توافق شود که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل تر اعلام کرده بود بنی‌گانتس وزیر جنگ برای یک سفر امنیتی به خارج از فلسطین اشغالی رفته است.

در همین ارتباط، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در گفتگویی با شبکه المیادین اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی همچنان از انجام وظایفه خود در قبال اسرا امتناع می‌کنند.

 

او تاکید کرد ما نیازمند همسویی تحرکات مردمی و گروه‌های مبارز فلسطینی برای حمایت از اسرا و متوقف کردن روند حبس احتیاطی آنها هستیم.

به گفته القانوع، اسرا خطر قرمز مقاومت هستند و مسئله آنها همواره در راس دستورکار مقاومت در مذاکره برای توافق مبادله اسرا قرار دارد.

این سخنگوی حماس افزود: گروه‌های مقاومت فلسطینی مسئله اسرا را به دقت پیگیری می‌کنند و اشغالگران را مسئول حفظ جان آنها می‌دانند.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست تظاهرات مردم الخلیل برای حمایت از اسرا را سرکوب کردند، برخورد نظامیان صهیونیست باعث درگیری جوانان فلسطینیان با نظامیان اشغالگر شد.

انتهای پیام/