شهر خبر

مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار شد/موسوی: باید مرجعیت تمام حوزه‌ها را در غرب آسیا داشته‌باشیم


مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار شد/موسوی: باید مرجعیت تمام حوزه‌ها را در غرب آسیا داشته‌باشیم

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۳۸ برندگان خود را امشب می‌شناسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در کتابخانه جندی شاپور مرکز تجاری ایران مال برگزار شد.

این دوره از جشنواره مانند سال قبل بصورت ترکیبی آنلاین و فیزیکی برگزار شد. در کنار بخش‌ بین الملل این جشنواره بخش‌های پویانمایی، تجربی، داستانی و مستند در مسابقه سینمای ایران نیز برگزار شد. دبیری جشنواره برعهده سیدصادق موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان بود.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمد سلوکی برعهده داشت، پس از پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قران مجید، کلیپی از زنده یاد فرشته طائرپور برای یادبود و نکوداشت این سینماگر فقید پخش شد.

بعد از این موسوی دبیر جشنواره ضمن تشکر از مسئولین سینمایی و فرهنگی و همینطور دست اندرکاران جشنواره گفت: مهمترین چیزی که باید به آن بالید این بود که باور داشتم جشنواره فیلم کوتاه تهران مهمرتین جشنواره غرب آسیا است که 37 سال قدمت دارد که بهترین فیلمسازان ایرانی به مدد حضور آنان سرپا ایستاده است و مدیران وزارت ارشاد این جشنواره را برگزار کردند. می‌دانستیم که با حضور مهمترین چهره‌های سینمایی کشور می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که توسط آکادمی اسکار نیز تأیید شویم. اما غیر از این به حق شایسته مرجعیت در همه امور در منطقه‌ایم. این حقیقتی است که با سرزمینی تاریخی ما با فرهنگ قدرتمند و زبان و هنر کمنظیر باید آن را نمایندگی بکنیم. نام بلند ایران به عنوان یکی از ورودی‌های فیلم به یکی از رویدادهای جهان شناخته می‌شود مسأله‌ کمی نیست. امسال برای اولین بار بعد از اعلام فیلم‌های خارجی ایمیل‌های فراوانی بدست ما رسید از فیلمسازان خارجی که چرا فیلم‌های ما در جشنواره شما حضور ندارند؟ آن چیزی که مهم است مرجعیت دوباره کشور ما در صنعت سینما است.

وی ادامه داد: از خانم طباطبایی معاون بین الملل جشنواره تشکر می‌کنم. گزارشی که من به وزارت خارجه و ارشاد ارائه دادم مایه خوشحالی آنان شد. این جشنواره از این به بعد جشنواره دایمی برای ورودی اسکار است که به آن افتخار می‌کنیم.

این خبر ادامه دارد...