شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#طالبان#مقامات

اوضاع اقتصادی افغانستان محور دیدار نماینده سازمان ملل با مقام‌های طالبان


اوضاع اقتصادی افغانستان محور دیدار نماینده سازمان ملل با مقام‌های طالبان

رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با توجه به اوضاع اقتصادی این کشور با شماری از مقامات طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دبرا لاینز» رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل در دیدار با شماری از مقام‌های طالبان درباره اوضاع اقتصادی افغانستان و مسائل حقوق بشری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه و «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان درباره مسائل اقتصادی، حقوق بشر و دولت فراگیر در افغانستان تبادل نظر کرد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل موسوم به «یوناما» در افغانستان همچنین خبر داد که دبرا لاینز برای تسریع کمک‌های اضطراری به افغانستان تلاش می‌کند و همچنین باید همه طرف‌ها نیز برای جلوگیری از بحران اقتصادی تلاش کنند.

از سوی دیگر، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته است که لاینز اطمینان داده است که در آینده نزدیک در سفر به آمریکا، در مورد فعال سازی مجدد نظام بانکی افغانستان با مقام‌های آمریکایی گفت‌وگو می‌کند.

 این اظهارات چند روز پس از تکرار وزارت دارایی آمریکا مبنی بر عدم تحویل ذخایر ارزی حدود 10 میلیارد دالری افغانستان به حکومت طالبان است.

در همین حال، «عبدالحق وثیق» از سخنگویان طالبان به بی‌بی‌سی گفته است که قرار است 66 هزار مترمربع گندم از طریق این برنامه در کابل و ولایت‌ها توزیع شود.

مقام‌های طالبان می‌گویند که با این برنامه تنها در کابل برای حدود 40 هزار نفر کار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/.