شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بورس#جدید#وزارت#بورس کالا

جزئیات مصوبه جدید بورسی برای پتروشیمی‌ها این هفته شفاف می‌شود؟


جزئیات مصوبه جدید بورسی برای پتروشیمی‌ها این هفته شفاف می‌شود؟

مسئولان امر در وزارت صمت و بورس کالا به فعالان صنعت پتروشیمی وعده داده‌اند که در هفته‌جاری با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی وزارت صمت یا بورس کالا، جزئیات تصمیم دولت برای حذف سهمیه پتروشیمی‌ها و عرضه مواد اولیه از طریق بورس کالا شفاف‌سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود 10 روز پیش وزیر صمت در شهرستان سروستان اعلام کرد "سهمیه‌بندی تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی و فولاد حذف می‌شود"؛ در 10 روز گذشته، کمیته‌ای تخصصی با حضور نمایندگان وزارت صمت و بورس کالا جلسات متعددی برای اجرایی شدن حذف سهمیه بندی مواد اولیه صنایع پتروشیمی و عرضه تمامی مواد اولیه در بورس کالا داشته‌اند، اما نکته جالب اینجاست که برای اجرایی شدن این تصمیم مهم هیچ مشورت و نظرخواهی با بخش خصوصی صورت نگرفته و تمامی پیگیری‌ها از فعالان صنعت پتروشیمی حاکی از آن است که هیچ خبری از جزئیات چنین تصمیم مهمی ندارند.

عدم نظرخواهی از بخش خصوصی و درجریان نگذاشتن فعالان صنعت پتروشیمی از جزئیات این مصوبه، در حالی است که طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بخش خصوصی فعال در صنعت باید در جریان جزئیات مصوبات مهم و تأثیرگذار روی فضای کاری خود قرار گیرد و حتی باید از فعالان بخش‌های ذی‌نفع نظرخواهی شود.

اطلاعیه بورس کالا حاکی از آن است که برنامه توقف سهمیه بندی ها در ابتدا برای کالاهای کم التهاب اجرا خواهد شد و بر اساس شنیده ها در کنار این جریان، نیاز به کالاهای پر تقاضا نیز از طریق واردات برطرف خواهد شد.

طبق پیگیری‌های تسنیم، مسئولان امر در وزارت صمت و بورس کالا به فعالان صنعت پتروشیمی وعده داده‌اند که در هفته‌جاری با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی وزارت صمت یا بورس کالا، جزئیات تصمیم دولت برای حذف سهمیه پتروشیمی‌ها و عرضه مواد اولیه از طریق بورس کالا، شفاف‌سازی خواهد شد.

فعالان صنعت پتروشیمی به خصوص تولیدکنندگان محصولات پلیمری و پلاستیکی نگرانی زیادی از ایجاد التهاب در بازار با اجرایی شدن این مصوبه به صورت خلق‌الساعه و بدون گذراندن مراحل کارشناسی دارند.

انتهای پیام/