به گزارش برنا؛ اولین کارگاه جانبی سومین رویداد جایزه سال استیکر در راستای هدفمندی ارسال آثار، به صورت مجازی برگزار شد تا علاقه‌مندان بتوانند با دیدن بخش‌های مختلف کارگاه شامل استیکر و تفاوت آن با تصویرسازی، ابعاد استاندارد استیکر، اصول طراحی چهره، اندازه قاب استیکر و جداسازی استیکر از پس زمینه نسبت به خلق اثر فاخر برای شرکت در این رویداد اقدام کنند.

علی رادمند کاریکاتوریست، تصویرگر و انیماتور و طراح گرافیک تدریس این کارگاه آموزشی طراحی استیکر ثابت را بر عهده داشته است. وی جوایز بسیاری را در این عرصه از آن خود کرده و همچنین استیکرهای معروفی نیز طراحی و اجرا کرده که مورد استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

این کارگاه از امروز (شنبه 1 آبان‌ماه) در سایت جشنواره به نشانی  stickerprize.org در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است تا به صورت رایگان آموزش ببینند.

سومین دوره جایزه سال «استیکر» با رویکرد «ایران فرهنگی» و «شخصیت‌های ادبی و سینمایی ایران» در سال 1400 به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی و به همت آیگپ از مهرماه 1400 آغاز شده و تا 21 دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.

همچنین این دوره از جشنواره دو بخش ویژه با عنوان محصولات ایران خودرو و نمادهای اراضی عباس‌آباد تهران نیز دارد.

گاه‌شمار جشنواره نیز بدین شرح است:

مهلت ارسال آثار در مرحله اول: سه شنبه 25 آبان‌ماه 1400

کارگاه آموزشی آفلاین: شنبه 1 آبان‌ماه 1400

انتخاب آثار مرحله اول: یک‌شنبه 30 آبان‌ماه 1400

اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه: سه‌شنبه 2 آذرماه 1400

مهلت ارسال آثار در مرحله دوم: سه‌شنبه 30 آذرماه 1400

نشست خبری: سه‌شنبه 7 دی‌ماه 1400

داوری نهایی: سه‌شنبه 7 دی‌ماه 1400

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز: سه‌شنبه 21 دی‌ماه 1400 (هم‌‌زمان با روز جهانی استیکر)