شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#جدید

پیام رهبران انصارالله با موشک‌های دقیق و افزایش تلفات سعودی


پیام رهبران انصارالله با موشک‌های دقیق و افزایش تلفات سعودی

رهبران انصارالله با موشک‌های دقیق خود و وارد کردن تلفات به سعودی به دنبال رساندن این پیام هستند که نبرد وارد مرحله جدید شده است و دوره عدم تاثیرپذیری جبهه داخلی عربستان از جنگ به سرآمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رای الیوم در مطلبی با اشاره به اینکه روند تحولات جنگ به شکل خطرناکی برای ریاض دنبال می‌شود به تلفات و خسارات سنگین سعودی به علت حملات انصارالله یمن به «جازان و نجران و أبها» پرداخت و از پیامی خبر داد که رهبران انصارالله با موشک های دقیق خود به دنبال رساندن آن به ریاض هستند.

این رسانه نوشت: «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد که نیروهایش مقر فرماندهی و انبارها سلاح و آشیانه بالگردهای آپاچی را در فرودگاه جازان عربستان هدف قرار داده اند که بر اثر آن 35 نظامی کشته و زخمی شدند.

رای الیوم آورده است: جنگ یمن با گذشت هفت سال وارد مرحله جدیدی شده است و تلفات طرف سعودی در حال افزایش است و این در حالی است که قبلا خسارات بیشتر مادی بود و بیشتر تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های عربستان از آغاز بحران هدف قرار می گرفت.

این تحولات در روند جنگ بازتاب و انعکاس نبردهای سنگینی است که در حال حاضر در مأرب یمن جریان دارد و نیروهای صنعا پیشروی های چشمگیری به دست آورده اند و در چند کیلومتری شهر راهبردی قرار دارند.

جنگنده های پیشرفته سعودی شامل اف 16 و اف 15 ساخت آمریکا با تمام توان طی هفته های گذشته وارد نبرد شده‌اند تا مانع از پیشروی نیروهای صنعا شوند.

در سایه این بمباران نیروهای صنعا از سوی جنگنده های سعودی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هم بر دامنه حملات خود به جازان، نجران و ابها و مراکز نظامی آن به عنوان اهرم فشار افزوده‌اند.

رای الیوم نوشت: مأرب تقریبا تنها استان یمنی در شمال این کشور است که خارج از کنترل نیروهای انصارالله یمن قرار دارد و نبرد مأرب سرنوشت جنگ و سرنوشت «عبد ربه منصور هادی» را مشخص می‌کند. علاوه بر این استان مأرب از اهمیت سیاسی و جایگاه تاریخی برخوردار است و دارای منابع نفت و گاز بسیار است.

کاملا روشن است که دولت کنونی آمریکا حداقل از حیث نظامی به بحران یمن پشت کرده است و گواه آن خارج کردن سامانه های دفاع موشکی «پاتریوت» و «ثاد» است که نشان دهنده خالی کردن پشت سعودی در حساس ترین زمان جنگ و بحران یمن است.

این رسانه گزارش داد: افزایش شمار کشته و زخمی شدگان از نظامیان و غیرنظامیان سعودی تحول بسیار خطرناکی است که دارای تبعات منفی و نگران کننده در میان افکار عمومی سعودی است که تاکنون از تاثیرات این جنگ از زمان شروع آن در امان بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که روند تحولات این روزها به شدت در حال تغییر است به ویژه که اگر جنگ از شهرهای جنوبی مجاور یمن به شهرهای بزرگ در عمق سعودی برسد که این با توجه به تشدید درگیری ها در مإرب و بی ثباتی در عدن و نبود میانجی گرانی که به دنبال راهکار حل بحران یمن باشند، بعید هم نخواهد بود.

تازه ترین اخبار نبرد مأرب

درگیری سنگین انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب شهرک «الجدیده» مرکز مدیریت «الجوبه» و جاده منتهی به مدیریت «جبل مراد» از صبح روز گذشته آغاز شده و در حال حاضر در حومه‌ی شهرک «الجدیده» ادامه دارد.

انصارالله موفق به کنترل مناطق «السوم، نجا و المسیل» شده است اما به علت بمباران جنگنده‌های ائتلاف و همچنین باقی ماندن نقاط مهم (الجدیده و جاده منتهی به مدیریت جبل مراد) در سیطره ائتلاف، تثبیت این پیشروی‌ها فعلا صورت نگرفته است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 48 ساعت گذشته 27 بار این جبهه‌ها را بمباران کرده‌اند.

انصارالله برای رسیدن به هدف بعدی خود در عملیات جنوب مارب، بایستی شهرک الجدیده و ارتفاعات حومه آن را به صورت کامل آزاد سازد و با قطع مسیر ارتباطی «الجوبه-جبل مراد»، منطقه «جبل مراد» را در وضعیت محاصره قرار دهد. در این صورت راه برای آغاز گفتگو با قبایل مراد نیز هموارتر خواهد شد و «جبل مراد» به صورت مسالمت آمیز به کنترل انصارالله خواهد درآمد.

راهبردی که نیروهای صنعا از ابتدا برای فتح مأرب تدارک دیده‌اند به نظر می‌رسد که نتیجه بخش بوده است و این نیروها در 6 کیلومتری شهر قرار دارند و این همزان با تغییر موضع قبایل به نفع آنهاست.

ارتش و کمیته های مردمی یمن امید زیادی به تغییر موضع برای در اختیار گرفتن مرکز استان مأرب بدون درگیری دارد.

دستاوردهای میدانی نیروهای صنعا در دروازه غربی، جنوب شرقی و غربی و شمال غربی شهر ادامه دارد.

انتهای پیام/