شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#سازمان لیگ#کشتی

نصیرزاده: دبیر تلاش همه فدراسیون‌ها را گل کرد، امیدوارم دودستگی‌ها از بین برود/ کرونا اجازه طولانی شدن لیگ را نمی‌دهد


نصیرزاده: دبیر تلاش همه فدراسیون‌ها را گل کرد، امیدوارم دودستگی‌ها از بین برود/ کرونا اجازه طولانی شدن لیگ را نمی‌دهد

رئیس سازمان لیگ کشتی تاکید کرد که همه اهالی کشتی و فدراسیون‌های قبلی در موفقیت به دست آمده سهیم هستند و علیرضا دبیر محصول کار تیمی را در جهانی نروژ به گل تبدیل کرده است.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در آستانه آغاز لیگ برتر کشتی آزاد اظهار داشت: خوشبختانه بعد از برگزاری قرعه کشی، انصراف نداشتیم و با همین تعداد تیم از سوم آبان دور رفت لیگ را آغاز خواهیم کرد. بعد از برگزاری دور رفت، تیم‌ها یک هفته استراحت می‌کنند و هفته بعد دور برگشت را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری فینال و رده بندی لیگ مشخص شده است؟، گفت: نه هنوز مشخص نشده، طی روزهای آینده در این خصوص اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

نصیرزاده در خصوص ایرادی که برخی تیم‌ها نسبت به کوتاهی زمان برگزاری لیگ امسال گرفته‌اند، تصریح کرد: واقعیت این است که هنوز کرونا به ما اجازه نمی‌دهد زمان مسابقات را بیشتر کنیم، آقایانی که می‌گویند زمان لیگ کم است، باید به تعداد فوتی‌های هر روز کرونا توجه کنند. ضمن اینکه ما در مقطع شلوغ کشتی هستیم، برخی کشتی‌گیران هم در لیگ و هم در جهانی کشتی گرفته‌اند، در ادامه هم مسابقات امیدهای جهان را در صربستان و ارتش‌های جهان را در ایران داریم و باید به اینها توجه کنیم.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: حقیقتا دوست داشتیم مسابقات هفته به هفته و به صور رفت و برگشتیِ غیرمتمرکز باشد، آن هم در روزهایی که بازار کشتی دوباره داغ شده و همه جا حرف از کشتی است اما شما این را در نظر بگیرید که برگزاری مسابقات به این شکل، در این وضعیت کرونا ممکن است سلامت ورزشکاران را در این رفت و آمدهای هفته به هفته با مشکل مواجه کند. ما سال گذشته مسابقات را در قرنطینه کامل برگزار کردیم، امسال واکسن تزریق شده و شرایط نسبت به سال گذشته بهتر است. دوستان کشتی را با رشته‌ای مثل فوتبال و والیبال مقایسه نکنند، مسابقات کشتی نفس در نفس و در سالن بسته است، درحالیکه فوتبال در فضای باز برگزار می‌شود و والیبال هم مثل کشتی نفس در نفس نیست. مسابقات متمرکز شد چون سلامت ورزشکار در اولویت است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه سازمان لیگ به دنبال برگزاری لیگ باشگاه‌های جهان نیز هست، گفت: هرچند مسائلی چون تغییر دولت و برگزاری دو مسابقه مهم المپیک و جهانی را در چند ماه گذاشته داشتیم، اما دوست داریم که بتوانیم لیگ باشگاه‌های جهان را هم برگزار کنیم. باید دید در این خصوص چه تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

رئیس سازمان لیگ با تاکید بر اینکه استارت دوباره آغاز فعالیت‌های کشتی در سال گذشته، با اصرار برای برگزاری لیگ برتر شکل گرفت و تیم‌های ملی نیز در ادامه موفق به برگزاری اردوهای قرنطینه شدند، خاطرنشان کرد: سال گذشته همین موقع‌ها بود که توانستیم بعد از تلاش و اصرار فراوان مجوز برگزاری لیگ برتر هر دو رشته را بگیریم. به واقع اگر در آن وقت برای گرفتن مجوز برگزاری لیگ اصرار نمی‌شد، شاید در جهانی هم به مشکل می‌خوردیم. به عقیده من همه در موفقیت تیم‌های ملی کشتی سهیم هستند. از سال 1318 هر کسی در کشتی فعالیت کرده تا امروز که مجموعا 7 مدال طلا در نروژ گرفتیم، همه در موفقیت‌ها نقش دارند. همه روسای گذشته فدراسیون و آنهایی که در این رشته زحمت کشیده‌اند. درواقع یک تیم 90 دقیقه بازی کرده و یک نفر توپ را وارد گل کرده است. بقیه شاید دیده نشوند ولی مسئله این است که همه تلاش کرده‌اند که کشتی به اینجا برسد و علی دبیر توپ را گل کرده است. امیدوارم هستم که این افتخار ملی باعث شود همه کدورت‌ها و دودستگی‌ها که ریشه کشتی را می‌خشکاند، به واسطه این افتخار از بین برود.



انتهای پیام/