شهرخبر

زیاد دستشویی رفتن کار دست این کارمند داد

دیدن جزئیات فیش حقوقی، مرد را شوکه کرد چرا که مبلغ درج شده در فیش دور از تصوراتش بود اما کارفرما دلیل خود را داشت و به هیچ وجه از تصمیمش منصرف نمیشد.

به گزارش زنهار؛ داستان یک مرد تایوانی که از کارفرمای خود به دلیل کاهش حقوق شکایت کرده بود، در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی ایجاد کرد. این مرد در پستی در فیس بوک خود اعلام کرد که کارفرمای او به دلیل اینکه زمان زیادی را در دستشویی سپری کرده است، از حقوقش مبلغی را کم کرده است.

این آقای کارمند در واقع با انتشار چنین داستانی ، می خواست از دیگر افراد نظرسنجی کند که چگونه می تواند حقوق خودش را پیگیری کند. او اعلام کرد که ماه گذشته 22 روز به عنوان انترن مشغول به کار بوده که در کل 195 ساعت در ماه کار کرده و حقوق او در هر ساعت برابر با 160 یوان بوده است اما او متوجه شد که تقریباً 4400 یوان از حقوقش کاسته شده است بنابراین تصمیم گرفت که از کارفرمایش شکایت کند اما کارفرما اظهار داشت که او تقریباً 50 ساعت کاری خود را در ماه گذشته در دستشویی سپری کرده است. به همین دلیل حدوداً هر روز را به طور میانگین یک ساعت در دستشویی بودن را از او کسر کرد که در ماه، برابر با 27.5 ساعت می شد.

خود این مرد اعتراف کرد که :بله، من مدت زمان زیادی را در دستشویی بودم اما نباید از حقوقم کسر شود، زیرا اگر دستشویی هم نمی رفتم، همین قدر می توانستم کار کنم . البته خانواده این مرد با شکایتش موافق نبودند و نظرشان این بود که او باید به کارش ادامه دهد و شکایت نکند چرا که مدت زمانی اعلام شده زیاد و قابل توجه است ، اما خود او اظهار داشت که من نمی توانم به دستشویی نروم و دستشویی من طولانی مدت است.

این قضیه نسبتا خنده دار، واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. بسیاری از افراد حق را به کارفرما داده بودند، زیرا سپری کردن 50 ساعت در دستشویی، قطعاً از کارایی کارمند و بهره وری او در محیط کار می کاهد زیرا کمپانی هچ فردی را برای دستشویی رفتن استخدام نمی کند.

بعضی از کاربران اظهار داشتند که با این تفاسیر، این مرد تقریباً به اندازه 6 روز را در توالت سپری کرده است پس نمی تواند حقوق آن شش روز را بگیرد و این کسرحقوق کاملا به حق بوده است و جای شکایت باقی نمی ماند.

البته جالب است بدانید که در بعضی از کشور های آسیایی ، کارمندان به شدت زیر نظر هستند و همین دستشویی رفتن آن ها هم زیر نظر قرار گرفته می شود که اگر به شدت طولانی شد، حتماً آن ها را در حقوق شان لحاظ کنند.