شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پژو پارس#کاهش قیمت

کاهش قیمت 115 میلیون تومانی پژو پارس LX

کاهش قیمت 115 میلیون تومانی پژو پارس LX

کاهش قیمت 115 میلیون تومانی پژو پارس با یک تصمیم ساده به گزینه ای ساده و عملیاتی تبدیل می شود.

به گزارش تحریریه، پژو پارس LX هم اکنون در بازار حدود 310 میلیون تومان قیمت دارد که کاهش قیمت بیش از 100 میلیون تومانی آن با یک تصمیم فوری و کارشناسی به گزینه ای ساده و عملیاتی تبدیل می شود، به شرط اینکه تصمیم گیران و تصمیم سازان از عوامفریبی دست برداشته و با موضوع کارشناسانه برخورد کنند. 

قیمت کارخانه پژو پارس هم اکنون 145 میلیون تومان است که معادل تنها 6300 دلار می باشد که قیمت مناسبی نیست و از قیمت تمام شده آن پایینتر است و به همین دلیل خودروساز از عرضه خودداری کرده و در نتیجه بازار با کمبود مواجه شده است. با چنین قیمتی در هیچ کجای دنیا نمی توان سدانی میان سایر با 1100 کیلوگرم خریداری کرد. این قیمتگذاری اشتباه نهادهای مسئول، مردم و خودروسازان را در برابر یک دیگر قرار داده و فضای تنش روانی در جامعه ایجاد کرده که با تصمیم های غلط و بی معنایی مانند لاتاری خودرو به عنصری برای تخریب سرمایه اجتماعی تبدیل شده است. 

در صورتی که پژو پارس LX تنها 8500 دلار قیمتگذاری شود که باتوجه به اندازه و وزن این مدل عدد زیادی نیست و سود زیادی را نصیب خودروساز نمی کند، قیمت کنونی با 50 میلیون تومان افزایش به 195 میلیون تومان می رسد و قیمت بازار هم از 310 میلیون تومان کنونی با کاهشی 115 میلیون تومانی به این عدد نزدیک خواهد شد که جریان عرضه را فعال کرده و باعث می شود عرضه و تقاضا به تعادل برسند و کمبود در بازار این مدل از بین برود. 

متاسفانه فضای غیرکارشناسی و عوام فریبی در بخش های موثری از نظام تصمیم گیری کشور وجود دارد که باعث شده است بر قیمت های غیرمنطقی کنونی کارخانه اصرار شود، هرچند که همگان می دانند این ارقام اسمی است و خودرویی با این قیمت در هیچ جا عرضه نمی شود و فروش 500 دستگاه با 2 میلیون متقاضی هم چیزی جز اهانت معنی نمی دهد و به معنای موجود بودن کالا نیست. در این وضعیت قیمت واقعی و قابل دستیابی همان 310 میلیون تومان است و در صورتی که به خودروساز اجازه داده شود قیمت کارخانه را به 195 میلیون تومان برساند، به معنای کاهش 115 میلیونی واقعی قیمت پژو پارس LX است و بی تردید اثر مثبتی بر بازار برجای خواهد گذاشت. 

پایان/