شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دولت#مسکن#معاون وزیر

دولت رئیسی بیش از 60 درصد هزینه ساخت مسکن در تهران را تقبل کرد

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه مذاکره با چینی‌ها به منظور ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت است، گفت: در حوزه زمین که حدود 60 درصد قیمت زمین در تهران به طور متوسط مربوط به زمین است به طور کامل حذف می‌شود و زمین به شکل اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش تحریریه، محمودزاده در خصوص مشارکت چین در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: مذاکراتی که با کشور چین و سایر کشورها انجام شده در حوره ساخت نیست بلکه مذاکره با چینی‌ها به منظور ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت است که منطبق با معماری و هویتی که در ایران وجود دارد، بتوانیم سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مدیریت کنیم که این بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون در ساخت‌وسازهای سنتی یک واحد مسکونی بین یک سال و نیم تا دو سال، احداث می‌شود اما چنانچه صنعتی‌سازی رواج پیدا کند در یکسال  این کار قابل انجام است که حداکثر 35 درصد پایین‌تر از قیمت بازار احداث خواهد شد و کیفیت آن نیز متفاوت از ساخت و ساز سنتی است.

معاون وزیر راه در خصوص اثرگذاری اجرای نهضت ملی مسکن بر تورم قیمت مسکن، گفت: در حوزه زمین که حدود 60 درصد قیمت زمین در تهران به طور متوسط مربوط به زمین است به طور کامل حذف می‌شود و زمین به شکل اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

در حوزه ساخت نیز برآورد شده است که 30 درصد نسبت به قیمت بازار برای متقاضیان ارزان‌تر تمام خواهد شد. بازار مصرف از بازار سرمایه‌گذاری جدا می‌شود و مصرف کنندگان واقعی مسکن با قیمت مناسب، واحد مسکونی خود را دریافت ‌می‌کنند.

پایان/