شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دولت#مسکن#معاون وزیر

آورده نقدی مردم ساخت مسکن در دولت رئیسی چه قدر است؟/ خبرهای خوش برای ساکنان تهران

آورده نقدی مردم ساخت مسکن در دولت رئیسی چه قدر است؟/ خبرهای خوش برای ساکنان تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت چینی‌ها برای ورود فناوری جدید ساخت مسکن، جزئیات پرداخت آورده متقاضیان قانون جهش تولید مسکن را اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت طرحهای ساخت مسکن در کشور گفت: در مورد زمین، این اطمینان را به متقاضیان می‌دهیم که برای سال نخست، 10 هزار هکتار زمین توسط همکاران ما در سراسر کشور، مکانیابی و ایجاد شده است. به همین دلیل نیز در سراسر کشور از چهارشنبه 28 مهر، ثبت‌نام در سامانه قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir ) شروع شده تا در 10 هزار واحد احداث شود.

محمودزاده در خصوص تامین زمین در شهر تهران، اعلام کرد: تامین زمین در کلانشهرها از آنجایی که با مباحث آمایشی رو به رو هستیم که شهرها نباید توسعه فیزیکی پیدا کند، با دو راهبرد طراحی شده برای آنها، اجرایی و عملیاتی می‌شود. نخست آنکه بند اول و دوم سیاست های اعلام شده که شامل تسهیلات مدیریت شده و ارزان‌قیمت دولتی است که به بافت های فرسوده و بافت‌های شهری اختصاص می‌یابد. همچنین واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید و شهرها و شهرک‌های حاشیه شهرهای مادر که تقاضا وجود دارد احداث ‌می‌شوند.

به گفته وی، چهار شهر جدید اطراف تهران به اضافه شهرک‌های جدیدی که به تازگی طراحی شده‌اند و رونمایی می‌شود، شهرهایی هستند که برای اجرای قانون جهش تولید مسکن متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

محمودزاده اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند در سایت مسکن های حمایتی و در سامانه ثمن در بخش نهضت ملی مسکن، مشخصات خود را درج کنند. به متقاضیان یک ماه فرصت ثبت نام داده شده است و در این مرحله در 480 شهر کشور ثبت نام انجام می‌شود و به مرور که شهرهای جدید اضافه شد به سامانه اضافه و اطلاعات درج خواهد شد. با درج اطلاعات در سامانه طی یک ماه که زمان است کارهای پالایش را انجام می دهیم و از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می شود که آیا واجد شرایط هستند یا خیر.

وی افزود: واجدان شرایط به استانی که محل سکونت متقاضیان است معرفی می‌شوند و سابقه 5 سال سکونت در استان تایید می‌شود و نهایتا با نهایی شدن افراد، متقاضیان تایید صلاحیت شده برای باز کردن حساب به سیستم بانکی معرفی خواهند شد. حسابی مسدودی به نام متقاضی در بانک باز می‌شود و در فصولی که به متقاضیان اعلام خواهد شد افراد مکلف به واریز وجه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها واجدان شرایط باید در 5 مرحله واریز وجه داشته باشند و تسهیلاتی که به نام متقاضیان است به حساب مسدودی متقاضیان واریز خواهد شد. از آن محل نیز در اختیار سازندگان قرار می گیرد تا پروژه را شروع و تمام کرده و تحویل متقاضیان بدهد.

تامین 80 درصد هزینه ساخت مسکن کم‌درآمدها

محمودزاده در خصوص پیش‌بینی قیمت ساخت واحدهای جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) اعلام کرد: تسهیلاتی که پیش‌بینی شده و از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام شده متفاوت است. در این طرح، برای اولین بار میزان تسهیلات و سود تسهیلات به شکل هوشمند و با توجه به توان مخاطب تنظیم شده است. بدین معنا برای دهک‌های مختلف از جمله دهک اول تا سوم، حدود 80 درصد قیمت تمام شده مسکن را تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

پایان.