شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#چین

حمله جدید چین به آمریکا و انگلیس!+جزییات

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و بریتانیایی در مورد هنگ کنگ گفت که نگرانی ایالات متحده و انگلیس نسبت به وضعیت حقوق بشر و آزادی‌های مردم هنگ کنگ کاذب است.

حمله جدید چین به آمریکا و انگلیس!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شینهوا، «وانگ ون بین» جمعه شب در پکن افزود: در حقیقت آنان تنها به دنبال تخریب نظام قانونی و ثبات هنگ کنگ هستند و نگرانند که در هنگ کنگ آشوب نباشد.

 وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را در مورد "فرسایش مستمر" حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در هنگ کنگ ابراز کرد و مدعی شد که رد صلاحیت اعضای حوزه‌های انتخابات توسط دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ مانع از "حکومت مردم هنگ کنگ بر هنگ‌ کنگ" خواهد شد.  

وزیر خارجه بریتانیا هم همان روز اعلام کرد که عدم تأیید صلاحیت برخی اعضای شورای منطقه هنگ کنگ عمیقاً نگران‌ کننده است.

وانگ ون بین در این مورد گفت که مطابق با قانون اساسی و مفاد مربوط به هنگ کنگ، صلاحیت افراد مربوط به شورای منطقه، توسط دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ رد شده و بدون شک یک اقدام منطقی و قانونی بوده است.

به گفته وی هنگ کنگ، هنگ کنگ چین است و امور هنگ کنگ نیز امور داخلی چین است. هیچ یک از کشورهای خارجی حق اظهارنظر غیر مسئولانه در مورد امور هنگ کنگ و امور داخلی چین را ندارند.

وانگ ون بین گفت که در واقع، نه ایالات متحده و نه بریتانیا، در طول تاریخ هرگز واقعاً به دموکراسی و آزادی در هنگ کنگ توجه نداشته‌اند.

وبگردی