شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#وزیر خارجه#ازبکستان

ازبکستان: طالبان امنیت مرزی را کاملاً تامین کرده است


ازبکستان: طالبان امنیت مرزی را کاملاً تامین کرده است

وزیر خارجه ازبکستان با اظهار اینکه طالبان امنیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه را تضمین کرده است، افزود که آن‌ها بطور کامل امنیت مرزی را تامین کرده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان اظهارداشت که طالبان نسبت به تعهداتش با این کشور پایبند بوده و امنیت را در مناطق مرزی افغانستان-ازبکستان تضمین می‌کند.

وی افزود که بنابراین تاشکند برنامه‌ای برای ایجاد تسهیلات اقامتی برای پناهجویان افغان ندارد.

کاملوف در گفت‌وگو با خبرنگاران روسی گفت: آنها وعده داده‌اند و تاکنون امنیت را در مناطق مرزی با ما به طور کامل حفظ کرده‌اند، آن‌ها همچنین امنیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه را نیز تضمین کرده‌اند.

به گزارش «تاس»، وزیر خارجه ازبکستان افزود: موجی از پناهجویان وجود ندارد، هیچ پناهجویی وجود ندارد، ما در ابتدا اعلام کردیم که میزبان پناهجویان نخواهیم بود و هیچ تسهیلات ویژه‌ای برای پناهجویان در کشورمان ایجاد نمی‌کنیم.

هفته گذشته «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته بود که در سفر هیئت بلندپایه طالبان به ازبکستان تصمیم گرفته شد تا  نقشه راه همکاری‌ها بین افغانستان-ازبکستان طی 10 روز آینده تکمیل شده و برای تصمیم‌گیری به سران دو کشور ارائه شود.

همچنین، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اوایل شهریور ماه اظهارداشت: طالبان قول داده است که خاک ازبکستان هیچگاه تهدید نخواهد شد.

وی گفته بود: طالبان گفته است که حتی یک گلوله از افغانستان به سوی ازبکستان شلیک نخواهد شد و باور دارم که آنها به عهد خود وفا می‌کنند.

انتهای پیام/.