شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#خبرنگاران#گفتگو#وزیر دفاع#فرانسه

در واکنش به توافق اخیر فرانسه و یونان؛

آنکارا: اتحادهای جداگانه داخل ناتو، اعتمادها را تضعیف می‌کند

آنکارا: اتحادهای جداگانه داخل ناتو، اعتمادها را تضعیف می‌کند

وزیر دفاع ترکیه پس از نشست وزیران دفاع ناتو در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به توافق اخیر فرانسه و یونان اعلام کرد: اتحادهای جداگانه داخل ناتو، اعتمادها را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از نشست وزیران دفاع ناتو در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توافق یونان و فرانسه اعلام کرد: با وجود اینکه داخل ناتو هستیم، برخی اتحادهای جداگانه در این سازمان اعتماد را تضعیف کرده؛ هم به ناتو و هم به روابط دوجانبه آسیب می رساند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه دیداری مثبت و سازنده با وزیر دفاع یونان داشته است، ادامه داد: انتظار داریم در دوره آینده شاهد نتایج مثبت این دیدار باشیم. ترکیه طرفدار حل مشکلات از طریق گفتگو در چارچوب حسن همجواری است.

خلوصی آکار در ادامه افزود: ما همیشه گفته ایم که اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی هایی که باعث افزایش تنش‌ها می شود، فایده ای نخواهد داشت و باید از این امر جلوگیری شود. همه ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشورهایمان در امنیت و رفاه زندگی می کنند. ائتلاف ناتو که ما در آن هستیم قوی‌ ترین سازمان دفاعی امروز و تاریخ است. بنابراین همه باید بدانند تا زمانیکه داخل این سازمان هستند، پیگری سایر اتحادها درست نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه تا امروز مسئولیت های خود را در ناتو انجام داده و در آینده نیز ادامه خواهد داد، گفت: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه اظهاراتی مانند ترکیه جای دیگری می‌رود، بیان می کنند. ترکیه به جایی نرفته و به مسئولیت های خود در ناتو آگاه است. ما تا امروز مسئولیت های خود را انجام داده و از این به بعد نیز ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که توافق همکاری‌های نظامی میان یونان و فرانسه در هفته‌های پیش با واکنش منفی ترکیه همراه بود.