به گزارش برنا، مراحل دعوت به آزمون وی مربوط به زمان وزارت بیژن زنگنه بر می‌گردد که روند اداری آن، در دولت روحانی آغاز شده بود. اسناد بدست آمده نشان می‌دهد سنگدوینی چندی قبل در خواستی برای بررسی سوابق نظیر قبولی/عدم قبولی در آزمون ذیربط ارائه داده بود اما مسئولان مستقیم بررسی این درخواست، در اقدامی شائبه برانگیز با وجود عدم قبولی نفیسه سنگدوینی در آزمون، نامه ای را تنظیم می‌کنند که بر اساس آن، شرایط برای پذیرش وی آماده بوده و فقط به دستور وزیر نفت نیاز است.

این نامه بلافاصله در دولت جدید تنظیم شده و به دفتر وزیر ارسال می‌شود و با توجه به جلب اعتماد مدیران جدید مورد موافقت اولیه قرار می‌گیرد؛ اما پس از بررسی‌های نهایی و اثبات عدم تطابق با شرایط مربوطه، با دستور صریح جواد اوجی، مجوز یادشده ابطال و ادامه فرایند مزبور متوقف شد.

گزارش نفت نیوز حاکی است ظاهراً برخی سیاسیون در معاونت منابع انسانی نفت که از مهره های  زنگنه به شمار می روند در ارایه و تنظیم اطلاعات غلط و جهت دار و تخطی از ضوابط نقش داشتند که قرار است این مورد و احیانا" موارد مشابه بطور ویژه رسیدگی شوند.

بررسی های نفت نیوز نشان میدهد وزیر نفت دستور بررسی آزمون اعلام نشده و غیرفراگیر سال ۹۹ را که بدون اطلاع بسیاری از متقاضیان برگزار شده و حواشی زیادی از جمله استخدام دختر سنگدوینی را به همراه داشته، صادر کرده است.

گفتنی است بعد از تغییرات ساختاری در وزارت نفت توسط زنگنه در دولت خاتمی، حدود دویست شرکت جدید تاسیس شد که همین امر موجب جذب حدود یکصد هزار نفر نیروی غیر رسمی بدون برگزاری آزمون در صنعت نفت شد.

تعدادی از این نیروها نمایندگان  ادوار مجلس هستند که بدون تخصص لازم البته بصورت رسمی جذب شدند و شیخ الوزراء در مجلس گفته بود به استخدام آنها افتخار می کند!