شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رییس جمهور

معاون رییس جمهور تأکید کرد: همدلی و هم‌افزایی امت اسلام در مسائل مشترک، دشمنان را ناامید می‌کند


معاون رییس جمهور تأکید کرد: همدلی و هم‌افزایی امت اسلام در مسائل مشترک، دشمنان را ناامید می‌کند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همدلی و هم‌افزایی امت اسلام در مسائل مشترک، دشمنان را ناامید کرده و جامعه اسلامی را علیه کینه‌ها، بدخواهی‌ها و جنگ‌افروزی‌ها مهیا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده طی نشستی با عنوان «نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی» که با حضور بانوان اهل تسنن و فرهیختگان و اندیشمندان حوزه زنان برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای همدل و هم‌افزایی حول مسائل مشترک جهان اسلام، اظهار داشت: وقتی آیه شریفه «رحماء بینهم» در میان امت اسلام تحقق پیدا کند،‌ دشمنان ناامید شده و جامعه اسلامی یکپارچه خواهد شد به این ترتیب علیه تمام کینه‌ها، بدخواهی‌ها و جنگ افروزی‌ها مهیا خواهیم بود.

خزعلی اتحاد امت اسلام را مشت محکمی بر دهان دشمنان دانست و تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام از تفاوت دیدگاه‌ها و سلایق گوناگون در میان مسلمانان در جهت منافع خود بهره‌برداری می‌کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر لزوم توجه ویژه به نظرات بانوان اهل سنت تأکید کرد و گفت: امیدواریم ایده‌ها و نظرات ارائه شده توسط بانوان اهل سنت و اشتراک‌گذاری این نظرات، شروعی برای حرکت‌های بزرگتر و فراتر در سطح ملی و بین‌المللی باشد.

 

 

او ادامه داد: وحدت میان شیعه و اهل سنت یکی از فرامین اصلی شرع و دین است و لازم است سخنان و نظرات بانوان و خواهران اهل سنت را شنیده و به آن توجه مخصوص داشته باشیم.

خزعلی، با بیان اینکه اظهارات بانوان اهل سنت اشاره به نقش تمدن‌سازی بانوان در مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همچنین مباحث مجازی است، اظهار داشت: در حال حاضر فضای مجازی زمینه‌ساز افزایش تفاهم و یا ایجاد اختلاف می‌شود و از آنجایی که بخش عمده‌ای از کاربران فضای مجازی را زنان تشکیل می‌دهند، آنها نقش برجسته‌ای در مدیریت این فضا دارند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به تأثیرگذاری بانوان در ساختار سبک زندگی اجتماعی اشاره و تصریح کرد: سبک زندگی که زنان در خانواده نهادینه می‌کنند و هوشیاری که به همسر و سایر اعضا می‌بخشند، حتی قصه‌هایی که از دوست و دشمن در قالب داستان به فرزندان خود آموزش می‌دهند،‌ بسیار تأثیرگذار است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت، چراکه اگر این بنا کج گذاشته شود سرانجامی نخواهد داشت.

او با اشاره به اینکه اگر خشم و کدورت در دل کودک جا گیرد، از بین بردن آن آسان نیست، اظهار داشت: دشمن مترصد چنین اوضاعی است و امروزه مشاهده می‌کنیم که از این موضوع در راستای اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.

خزعلی ادامه داد: چنین نقش‌هایی درون خانواده با هوشیاری و زیرکی زن مدیریت می‌شود و می‌توان جلوی هر نوع بهره‌برداری مغرضانه دشمن در این زمینه را گرفت.

معاون رییس جمهور در پایان با اشاره به توجه مخصوص معاونت امور زنان و خانواده به مسائل روز،‌ تصریح کرد: در معاونت، شنوای همه مطالب مطرح‌شده هستیم و در حد توان پیگیر خواهیم بود و تلاش می‌کنیم وحدت حفظ شود. زیرا وحدت سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه وحدت اعتقادی است که درون خانواده و جامعه شکل گرفته و قوام می‌یابد.

انتهای پیام/