شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#پاکستان#افغانستان#وزارت خارجه

با رد ادعای سی ان ان؛

اسلام‌آباد: پاکستان حریم هوایی در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهد

اسلام‌آباد: پاکستان حریم هوایی در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهد

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای، ادعای شبکه آمریکایی سی ان ان را مبنی بر اینکه این کشور قصد دارد حریم هوایی خود را برای عملیات نظامی در افغانستان در اختیار آمریکا قرار دهد؛ کذب خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه پاکستان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی درباره نزدیک شدن به یک توافق بین اسلام آباد-واشنگتن برای استفاده از حریم هوایی پاکستان برای انجام عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان صحت ندارد.

پیشتر شبکه سی‌ان‌ان، در گزارش خود به سه منبع آمریکایی اشاره کرده و گفته بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کنگره اطلاع داده است که این کشور در آستانه دستیابی به یک توافق رسمی با پاکستان برای استفاده از حریم هوایی این کشور برای انجام عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان است.

اما وزارت خارجه پاکستان می گوید که چنین توافقی صورت نگرفته است.

سی ان ان ادعا کرده بود که پاکستان تمایل خود را برای امضای تفاهم‌نامه در قبال کمک در عملیات های ضدتروریسم و کمک به مدیریت روابط با هند اعلام کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با این حال، تاکید کرد که پاکستان و آمریکا در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم همکاری دیرینه دارند و دو طرف همچنان در مشورت‌های منظم هستند.