شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود#حواشی

اعتراض کاربران سعودی به برگزاری جشن «موسم الریاض»


اعتراض کاربران سعودی به برگزاری جشن «موسم الریاض»

به دنبال سوء مدیریت رژیم آل سعود و ترویج فساد در عربستان، برخی کاربران سعودی و منتقدان نسبت به حواشی جشن موسم الریاض در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بسیاری از کاربران سایت‌های اجتماعی همزمان با آغاز فعالیت جشنواره «موسم ریاض» در اعتراض به برنامه‌های ضد اسلامی هیئت سرگرمی اعتراض کردند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: راه اندازی جشن موسم الریاض انتقادات شدیدی را برانگیخت و بسیاری آن را اتلاف پول و بیگانگی از دین و آداب و رسوم دانستند.

از سوی دیگر کلیپ‌های ویدئویی که توسط فعالان سعودی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و مواردی از آزار و اذیت دختران را در جشن‌ موسم الریاض در عربستان نشان می‌دهد، خشم بسیاری از سعودی‌ها را برانگیخت.

در همین راستا یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: جشن موسم الریاض چیزی جز اتلاف پول ، بیگانگی از دین و آداب و رسوم نیست در حالی که سربازان ما در جنگ یمن کشته می‌شوند، بسیاری در خیابان‌ها مشغول پایکوبی هستند.

همچنین بسیاری از فعالان هشتگ آزار و اذیت در موسم الریاض را راه‌اندازی کردند تا فساد و مزاحمت‌هایی که در این جشن به وجود آمده است را فاش کنند.

بسیاری از زنان سعودی از ترس آزار و اذیت و ممانعت از فعالیت‌ها در این جشن صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی روز چهارشنبه ، اداره کل سرگرمی عربستان جشن موسم 2021 ریاض را آغاز کرد و مراسم افتتاحیه آن با حضور 750 هزار نفر در بلوار شهر ریاض آغاز شد.

« ترکی آل شیخ» رئیس کمیسیون هیئت سرگرمی عربستان مراسم افتتاحیه را « بزرگترین مراسم در منطقه» توصیف کرد و گفت سعودی‌ها شاهد شبی بودند که ما در آن بخشی از تخیلات خود را می‌گذراندیم.

این دومین جشن موسم الریاض است و سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

موسم الریاض برای اولین بار در سال 2019 برگزار شد و فعالیت‌های از جمله نمایش‌های پرشور ، قمار ، بازی ، حیات وحش ، رستوران‌ها و کافه‌های کنسرت‌ها در این جشن انجام می‌شود.

معارضان و مخالفان بارها این گونه جشن‌ها را که با عنایت خاص «محمد بن سلمان» و در راستای اهداف چشم انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین زدایی در کشوری دانسته اند که میزبان مهم ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

ماهیت این جشن و بسیاری از جشن‌های دیگر موجب خشم و تعجب محافل دینی و مخالفان و منتقدان در عربستان سعودی شده است. مراسم‌هایی که با پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

اکنون «موسم ریاض» با انواع و اقسام اقدامات غیر اسلامی و حرام همراه شده است. اما مقامات سعودی آن را با تبلیغ فراوان برگزار می‌کنند.

ولیعهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطبای مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

آل سعود سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

انتهای پیام/