شهرخبر

بیشترین ارزش معاملات سهام (۱ آبان) / بازگشت آریان به صدر ارزش معاملات با ۳۲۰میلیارد تومان

امروز معامله‌گرها ۳۲۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۴.۱درصد از کل سهام ریل گردش ایرانیان معامله شد.

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «آریان»، «فولاد»، «فملی»، «کالا» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۳۲۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۳۱۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام پارس‌ مینو (غپینو) با افت ۵.۸درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۸۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات ۵۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «سرمایه گذاری‌ها» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۱درصد از کل سهام ریل گردش ایرانیان (حگردش) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۷.۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در دو سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۹نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.08.01

رتبه بندی ارزش معاملات 00.08.01.gif