شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#کارکنان#حافظ

با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی؛

آئین اختتامیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان ارتش برگزار شد

آئین اختتامیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان ارتش برگزار شد

امیر حیدری گفت: در این دوره از مسابقات یازده هزار حافظ کل و اجزای قرآن، هشت هزار مسلط به قرائت قرآن و چهار هزار نفر در مسابقات مفاهیم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه مرحله نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی به میزبانی نیروی زمینی با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس. سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمد علی شیخ رضایی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی (ص) و پژوهشگر قرآنی، مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی صبح امروز اول آبان ماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر حیدری گفت: در این دوره از مسابقات یازده هزار حافظ کل و اجزای قرآن، هشت هزار مسلط به قرائت قرآن و چهار هزار نفر در مسابقات مفاهیم شرکت کردند که از افرادی در این رشته‌ها امروز تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: همواره زبان بنده زبان شکر به درگاه خداوند است و این را از قرآن و تربیت قرآنی در محضر آیات عظام یاد گرفته‌ام. بنده از کلاس چهارم ابتدایی با روحانیون مأنوس بوده ام و همواره در کنار آنها به عنوان شاگرد آنها هستم و خدا را بابت این امر شاکر هستم.

حیدری با اشاره به آیه ابتدایی سوره مبارکه حمد، اضافه کرد: خدا به ما یاد داده است که همواره شاکر باشیم و به برکت آیه اهدنا الصراط المستقیم، خدا را شاکریم که صراط مستقیم در بین ماو مفقود نیست و به تعبیر قرآن کریم صراط مستقیم در زمان خود، پیامبر اکرم (ص)، صراط مستقیم مجسم بوده است و در زمان ائمه اطهار (ع) نماد مجسم صراط مستقیم بودند و امروز ولایت فقیه، نماد مجسم صراط مستقیم است که بالاترین نعمت است.

وی ادامه داد: در نیروی زمینی اصول فرماندهی را بر سه اصل ولایت مداری و عدالت محوری و شایسته سالاری قراردادیم.

آئین اختتامیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان ارتش برگزار شد

در حوزه حفظ، مفاهیم و قرائت گام‌های خوبی داشته‌ایم

سپس عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در این جلسه خدمت محضر آیت الله رضایی اصفهانی از مفاخر حوزه علمیه قم و از خادمان ویژه قرآن کریم هستیم. ایشان پایه گذاری رشته‌های جدید دکتری از جمله تفسیر تطبیقی، قرآن مستشرقان، و قرآن علوم با ده گرایش از جمله خدمات این استاد قرآنی هستند.

نماینده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این مسابقات صراط مستقیم نورانی است که خدا پای خانواده‌های ارتش گذاشته است. سازمان سیاسی باید تلاش خود را برای قرآنی کردن خانواده‌ها افزایش دهد.

وی ادامه داد: در حوزه حفظ و قرائت و مفاهیم گام‌های خوبی برداشته شده است. نزدیک بیست هزار حافظ کل قرآن داریم که سهم ارتش جمهوری اسلامی از مطالبه ده میلیون حافظ کل قرآن تربیت ۶۳ هزار حافظ قرآن است. ما در رشته‌های مختلف در ارتش فعالیت زیادی در قالب‌های مختلف مقاله، شعر سرایی و ساخت کلیپ انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران جز پیشتازترین دستگاه‌ها بعد از انقلاب است، اظهار داشت: در حوزه حدیث هم ارتش گام‌هایی برداشته است و این همه از تلاش اقدامات فرماندهانی است که به موضوع دین و ارزش‌های اسلامی اهمیت می‌دهند.
وی ادامه داد: همه فرماندهان علاقه و عشق به قرآن دارند. بیش از ۶۰ درصد پرسنل ارتش، نیروی زمینی است که در حوزه دین و قرآن به صورت تمام و کامل پای کار آمده‌اند.

آئین اختتامیه مسابقات قرآن ویژه کارکنان ارتش برگزار شد
در پایان این مراسم از برگزیدگان و دست اندرکاران این مسابقه تجلیل شد. همچنین سهم رتبه‌های تیمی به ترتیب شامل نیروی زمینی با ۴۶۷۵ امتیاز، نهاجا با ۴۱۵۵ امتیاز، نپاجا و نداجا به صورت مشترک با ۲۲۹۵ امتیاز، ستاد آجا با ۱۸۵۵ امتیاز اعلام شد.