شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#خراسان#قدس#خراسان رضوی

با حضور مدیرمرکز قرآن آستان قدس رضوی؛

آخرین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان برگزار شد

آخرین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان برگزار شد

 آخرین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» به میزبانی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی و با حضور مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان به میزبانی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی و با حضور مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در هتل آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار شد و نفرات برتر آن مشخص شدند.

در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۱۲۷۵۰ نفر از سراسر کشور در ۹ رشته شرکت و آثار خود را در سامانه مربوط به این مسابقه بارگذاری کردند. از میان این تعداد پس از بررسی‌های کارشناسی و راستی‌آزمایی بیش از ۴۰۰۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته که از این تعداد ۸۷ نفر مورد تجلیل قرار گرفته و به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفتند. در پایان پس از رقابت‌های تنگاتنگ مرحله پایانی از میان ۸۷ شرکت‌کننده ۱۷ نفر به عنوان نفرات برتر این دوره انتخاب شدند.

در مراسم اعلام برندگان مرحله نهایی این مسابقه معنوی حجت الاسلام میریان مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: ما مساجد را محلی برای نشر قرآن می‌دانیم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نشر فعالیت‌های قرآنی و عمل به ترویج قرآن سرآمد و پیشتاز دستگاه‌های قرآنی کشور هستند و به همین دلیل با انتخاب آنها برای گسترش آموزش قرآن در این باره به درستی هدف‌گیری شده است‌.

وی افزود: امیدواریم که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیشترین بهره را از ظرفیت‌های مردمی در توسعه آموزش و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند و همچنین امیدواریم که قرآنی‌های کشور از ظرفیت قرآن بهتر استفاده کنند و برای رشد انسان و تعالی معنوی از کلام الله مجید بهره گیرند که قرآن بهترین سلاح برای رشد و بهترین ابزار برای تعالی انسان است.

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که نگاه‌ها به مسابقات قرانی متفاوت شود تا شاهد جامعه قرآنی بالنده و پایدار و رو به رشد باشیم و نشانه‌های عمل به قرآن و تمدن‌سازی اسلامی در عصر ظهور را شاهد باشیم که جوانان بهترین پایه‌ها و گروه برای پیاده‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی مطابق با منویات مقام معظم رهبری هستند.

گفتنی است مسابقه قرآنی مدهامتان در این دوره با توجه به شیوع بیماری کرونا به شکل وبینار برگزار شد و داوطلبان پس از طی مراحل استانی، نیمه نهایی و نهایی به عنوان برندگان این دوره از مسابقه انتخاب شدند.

این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ جز، نقاشی آیات، مکبری، اذان، تصحیح قرائت نماز و تفسیر قرآن برگزار شد و از استان خراسان رضوی خواهران در رشته‌های حفظ کل و ترتیل و همچنین برادران نیز در رشته‌های حفظ کل، ترتیل، قرائت تحقیق و اذان نیز رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.