شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#منابع

رأی الیوم خبر داد؛

تلاش‌ها برای برقراری تماس تلفنی مستقیم میان «اسد» و «السیسی»

تلاش‌ها برای برقراری تماس تلفنی مستقیم میان «اسد» و «السیسی»

یک روزنامه عرب زبان به نقل از منابع آگاه خبر داد که تلاش هایی برای برقراری تماس تلفنی مستقیم میان رؤسای جمهور مصر و سوریه در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، منابع آگاه اعلام کردند که دمشق و قاهره در حال زمینه‌سازی برای ارتباط مستقیم «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه و «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری او هستند.

بر اساس این گزارش، این ارتباط و گفتگوی مستقیم برای بحث و تبادل نظر درباره روابط دوجانبه میان دو طرف خواهد بود. منابع مذکور همچنین خبر دادند که به احتمال زیاد، افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک میان دو کشور از محورهای اصلی این ارتباط تلفنی باشد.

این درحالی است که ماه گذشته میلادی «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «فیصل المقداد» همتای سوری او پس از ۱۰ سال قطع رابطه برای اولین بار در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

کارشناسان این دیدار را نوعی جهش در روابط دیپلماتیک دمشق و قاهره تلقی کردند که زمینه را برای از سر گرفته شدن روابط دو طرف فراهم می‌کند. برخی گزارش‌های رسانه‌ای نیز حاکی از آن است که قاهره عادی‌سازی روابط خود با آنکارا را مشروط به خروج نیروهای ترکیه‌ از خاک سوریه کرده است.