جان ریگسبی، سخنگوی سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» ، شب گذشته مدعی شد که طی عملیات هوایی این کشور به «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه، «عبدالحمید مطر» یکی از سرکردگان مهم القاعده کشته شد.

به نوشته «شفق نیوز»، وی همچنین ادعا کرد: «ما هیچ نشانه‌ و دلیلی مبنی بر زخمی شدن غیرنظامیان در نتیجه این حمله که با پهپاد صورت گرفت، در دست نداریم».

ریگسبی افزود: «القاعده همچنان تهدیدی برای آمریکا و همپیمانانش است و واشنگتن اجازه نخواهد داد که القاعده از سوریه به عنوان پناهگاه امن برای احیای فعالیت‌ها، هماهنگی با طرف‌های خارجی و برنامه‌ریزی برای عملیات‌های تروریستی استفاده کند».

سخنگوی تروریست‌های سنتکام افزود: «تهدیدهای نیروهای القاعده در سوریه به عراق و دیگر کشورها می‌رسد و رهایی از این سرکرده برجسته القاعده، توانایی این گروه تروریستی برای توطئه‌چینی‌های بیشتر و انجام حملات تروریستی در سطح جهان و تهدید شهروندان ایالات متحده و همپیمانان آن و غیرنظامیان بی‌گناه را مختل می‌کند».

وی در پایان تاکید کرد: «ایالات متحده به هدف قرار دادن اعضای القاعده و سایر سازمان‌های تروریستی که به دنبال آسیب‌زدن به منافع آمریکایی هستند، ادامه خواهد داد».

نیروهای سنتکام چندی پیش نیز مدعی کشته شدن  «سالم ابو احمد» سرکرده القاعده در ادلب سوریه شده بودند.

عملیات‌های نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به بهانه مقابله با تروریسم در حالی صورت می‌گیرد که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند و تا کنون صدها غیرنظامی به بهانه انجام همین حملات جان خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل دمشق بارها به حضور آمریکا در خاک خود اعتراض کرده است.

سرکرده مهم القاعده در سوریه کشته شد