شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آذربایجان شرقی#مجمع نمایندگان

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل معادن آذربایجان شرقی

 ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل معادن آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و پتانسیل معادن این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین فرهنگی صبح شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اینکه در شرایط سخت استان که نیاز به تامین منابع مالی بود به سختی هم که شده منابع تامین کردیم، اظهار داشت: انتظار داریم استاندار جدید با یک زمانبدی مشخص، سد ها را به بهره برداری برسانند.

وی گفت: بدهکاری نباید مانع آبگیری یک سد مهم باشد، سد های مختلفی وجود دارد که پیشرفت آنها بالای ۹۰ درصد بوده ولی از آنها استفاده نمی شود برای بحث معادن وقت بگذارند و مشکلاتش را حل کنند. عدم آبگیری سدهای مختلف باعث عدم دسترسی عده ای به آب شرب و وجود مشکلات متعدد است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه در کل کشور به پتانسیل معادن نیاز داریم، ادامه داد: در بحث معادن، آذربایجان شرقی در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد. معدنی در سراب وجود دارد که در کشور بی‌نظیر بوده و در صورت بهره برداری می توانیم کل جاده ها را بتن کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که نتوانستیم دومین بیمارستان تامین اجتماعی را شروع کنیم و مشکل زمین وجود دارد و نمی توانیم احداث کنیم.

فرهنگی ابراز داشت: زمانی هم زمین داده شد ولی درخواست مالکیت داده بودند که تا مالک نباشیم اجازه احداث نمی دهیم؛ این بحث واقعاً باعث تعجب و تاسف است که در تبریز زمینی برای احداث بیمارستان ندهند، اگر من استاندار بودم عرض یک ماه زمین تحویل بیمارستان می دادم تا تاسیس شود؛ استان می تواند در سال های اخیر به افق های روشن همه جانبه برسد و تمام شهرستان ها همانند مرکزیت استان پیشرفت کنند.