شیوا قاسم‌پور، عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره اصلاح قانون مهریه گفت: جلساتی متعددی در فراکسیون زنان مجلس با دعوت از دستگاه‌های مربوطه، به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس برگزار شده است و به دنبال آن هستیم مشکل بانوان را در این حوزه رفع کنیم.

او افزود: قوانین در بخش‌های دیگر از زنان حمایت نمی‌کند و مهریه تنها سلاحی است که بانوان در دست دارند.

قاسم‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سقف مهریه کاهش می‌یابد؟ ادامه داد: در شرایطی که بانوان ما در جامعه مشکلات زیادی دارند، کاهش سقف مهریه که مدتی پیش مطرح شد، اقدام خوبی نیست چراکه مهریه تنها ابزار بانوان جامعه ماست.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنای ما از هم نپاشیدن زندگی ها و جلوگیری از کاهش جدایی زوجین است که نیاز به مهریه نباشد، بیان کرد: برنامه‌های ما برای حوزه زنان زیاد است مدتی می‌شود که به دنبال بیمه زنان خانه‌دار هستیم تا زنان تحت پوشش بیمه‌ای باشند و بعد از آن بتوانند مستمری دریافت کنند البته انجام این اقدامات زمانی امکان پذیر است که در مسائل بودجه در کشور دچار مشکل نباشیم چراکه این موارد برای دولت هم بار مالی دارد.

او درباره آخرین وضعیت تصویب لایحه خشونت علیه زنان، گفت: این لایحه درحال بررسی و پیگیری است اگر این لایحه تصویب شود به صحن مجلس ارسال خواهد شد تا یک لایحه خوبی در حوزه زنان تصویب کنیم و به بانوان کشور کمک کنیم.

قاسم‌پور با بیان اینکه هرچه زودتر این لایحه به صحن آید و تبدیل به قانون شود کمک کننده است، افزود:  گاهی لوایح ناپخته به قانون تبدیل می شود و بعد از آن کارایی لازم را ندارند پس هرچه با دقت بیشتر لوایح بررسی و به قانون تبدیل شود کاربردی‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/4