شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#کرونا

رکورد بی سابقه مرگ و میر کرونا در روسیه

همه گیری کرونا شامل شمار روزانه مبتلایان به این بیماری و مرگ و میر بر اثر آن در روسیه رکورد جدید گذاشت.

رکورد بی سابقه مرگ و میر کرونا در روسیه

به گزارش منیبان؛ و بر اساس اطلاعات روز جمعه ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور ۳۷ هزار و ۱۴۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.

به این ترتیب مجموع شمار افرادی که در روسیه از ماه مارس سال ۲۰۲۰ تاریخ آغاز همه گیری کرونا به این بیماری مبتلا شده اند به هشت میلیون و ۱۶۸ هزار نفر رسید و از این تعداد ۸۲۲ هزار و ۷۹۲ نفر همچنان تحت مداوا قرار دارند. 

در شبانه روز اخیر یکهزار و ۶۴ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند که از زمان همه گیری این بیماری در روسیه بی سابقه است و در مجموع ۲۲۸ هزار و ۴۵۳ نفر بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را ازدست داده اند. 

سن پترزبورگ از نظر مرگ و میر کرونا در مکان نخست قرار گرفته و پس از آن استان های کراسنادار و نیژنی نووگراد قرار می گیرند. 

وضعیت همه گیری کرونا در روسیه بسیار دشوار اعلام شده است و این کشور در آستانه بحران قرار دارد. 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته در این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود.

در این روزها مراکز اقتصادی و دولتی روسیه به استثنای مراکز حیاتی و امدادرسانی و سازمان های امنیتی و دفاعی، تعطیل و کارکنان این مراکز با حفظ حقوق و دستمزد در خانه خواهند ماند.

پوتین این دستور را پس از گزارش تاتیانا گولیکووا رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه صادر کرد که وضعیت همه گیری کرونا در این کشور را بسیار پیچیده خوانده و خواستار اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری شده بود. 

رییس جمهوری روسیه از مردم این کشور خواست تا واکسن کرونا به خود بزنند. 

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

 پروتسنکو  درکانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.   

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.   

وی همچنین معتقد است که اعلام یک هفته تعطیلی در روسیه به کاهش شمار بیماران کرونایی در کشور کمک خواهد کرد. 

 براساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در روسیه که ۳۵.۹ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۷ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

وبگردی