به گزارش برنا از المیادین، سید حسن نصرالله با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت به همه مسلمانان و شیعیان گفت: از برکات اقدامات حضرت امام خمینی (ره) و ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این بود که موضوع تاریخ ولادت پیامبر(ص) که مورد اختلاف بین مسلمانان بود به نقطه تلاقی و وحدت تبدیل شد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بیان ویژگی های پیامبر (ص) برای شناخت سنت ایشان لازم است و ایشان باید نماد و الگوی رفتار ما باشد.

وی اضافه کرد: پیامبر در دوران خود اقدامات و دستاوردهای زیادی آن هم در این مدت محقق کردند. همین الان در لبنان ما عادات و رسومی داریم که برای تغییر آن‌ باید سال‌ها تلاش کنیم تاآنهارا تغییر دهیم.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین پرداخت و گفت: در فلسطین، یک ملت تحت ظلم و ستم قرار دارد و ما هر روز اخبار آن را می شنویم و نمی توانیم بگوییم که به من ربطی ندارد و سکوت در این موارد جایز نیست.
وی افزود: امروز امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی به دنبال آنند که مسلمانان حتی در دل خود با اشغالگران صهیونیست مخالف نباشند.
دبیرکل حزب الله اضافه کرد: مسلمانان از هر راهی که می توانند باید در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستند.
نصرالله گفت: اگر در برابر برگزاری کنفرانس عادی سازی در اربیل سکوت می شد، مطمئن باشید گام های مشابهی را بر داشته می شد.
وی افزود: جامعه جهانی به جای محکومیت قربانی در یمن، به خواست میلیون یمنی گوش فرا بدهد. سکوت برخی ها در مقابل جنایات داعش عجیب است.