شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا
رشد آمار واکسیناسیون عامل کاهش نسبی مرگ ومیر کرونا در ایران

ابتلای کرونا در مهر 1400 بالاتر از ماه‌های 99 + نمودار

کدخبر: 449228
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز: قاب ماهانه آمارهای کرونایی در کشور نشان می‌دهد باوجود افزایش آمار ابتلا و بستری روزانه کرونا در ایران اما رشد واکسیناسیون موجب کاهش فوتی ها در مقایسه با سال قبل شده است. با این‌حال هنوز سطح مرگ ومیر در کشور نگران کننده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی آمارهای کرونایی در مهر 1400 درمیان 20 ماه سپری شده از شیوع کرونا نشان می دهد میزان ابتلا در اولین ماه پاییزی سال 1400 بالاتر از میزان ثبت شده در تمام ماه های سال 1399بوده است.

به طور کلی وزارت بهداشت و درمان به صورت روزانه آمارهایی را در خصوص تبیین وضعیت کرونایی ایران منتشر می کند. مجموع این آمارها در شاخص های نگران کننده در هر ماه روندی از مسیر سی روزه آماری در هر مقطع را نمایان می کند. در ادامه وضعیت هر کدام ازشاخص ها در ماه های متوالی کرونازده کشور بررسی می شود.

ابتلا در مهر بالاتراز تمام ماه‌های سال 99

طبق آمار وزارت بهداشت و درمان شمار مبتلایان در ماه مهر برابر با 367 هزار و 360 نفر بوده که نسبت به ماه قبل خود 54 درصد کاهش داشته است.

پیش از این مرداد با ثبت یک میلیون و 53 هزار و 319 نفر بیشترین میزان ابتلا به کرونا در 20 ماه سپری شده از شیوع کرونا در ایران را داشته و از این حیث قرمزترین ماه کرونایی ایران لقب گرفته بود. 

در مهر ماه اما با وجود کاهش 54 درصدی آمار ابتلا در مقایسه با شهریور در ایران باز هم تعداد مبتلایان در این ماه بیشتر از ماه های سال 99 بوده است.

با این حال مقایسه این رقم با موقعیت مشابه در سال گذشته نشان می دهد ابتلا در این ماه در یک سال گذشته 289 درصد افزایش داشته است.

کرونا

کاهش احتمال ابتلای افراد مشکوک در مهر

شمار تستهای کرونایی در اولین ماه پاییز در سال 1400 نسبت به ماه قبل 7 درصد کاهش داشته و در نهایت به روزی 107 هزار و 331 نفر رسید.

از این میزان طبق آمار و ارقام در کشور تقریبا 11.4 درصد پاسخ تست مثبت دریافت کرده‌اند که در سال جاری پس از خرداد ماه دومین رکورد کاهشی در این متغیر بوده است.

بیشترین میزان شیوع کرونا در قاب ماهانه در مرداد سال جاری رخ داده که برابر با 41.74 درصد بوده است. در ماه های بعد رفته رفته این درصد کم تر شده و درنهایت به 11.4 درصد رسید.

به طور کلی رشد در تست های کرونایی همواره از گسترش افسار گسیخته کرونا در ایران جلوگیری کرده و موجب می شود تا ابتلا بیش از پیش مهار شود.

کرونا

بالاتر بودن بستری های مهر از تمام ماه های 99 بجز آبان

طبق داده های وزارت بهداشت و درمان در این ماه به طور میانگین در هر روز هزار و 785 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به ماه قبل 51 درصد کاهش پیدا کرد.

بیشترین میزان این شاخص در ماه مرداد به ثبت رسیده بود که برابر با روزی 4 هزار و 100 نفر بوده است.

مقایسه میانگین بستری های کرونایی در مهر با ماه های دیگر نشان می دهد  میانگین بستری روزانه در این ماه از تمام ماه های سال 99 به جز آبان بیشتر بوده است.

از مهر سال گذشته نیز این آمار در حدود 2 درصد بالاتر به ثبت رسیده است.

کرونا

افت 1.9 درصدی مرگ ومیر کرونا در مقایسه با مهر 99

کاهش ابتلا و بستری در مهر ماه سبب شد تا میزان فوتی های کرونا در این ماه نیز در همان سطح کاهش پیدا کند.

طبق بررسی های آماری در اولین ماه پاییز به طور کلی 6 هزار و 737 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

این رقم در مقایسه با مهر ماه سال قبل 1.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

دلیل این اتفاق علی رغم افزایش ابتلا و بستری ها در مقایسه با سال گذشته ریشه در رشد تست های روزانه در این ماه به همراه انجام واکسیناسیون داشته است.

رشد تعداد واکسن در این ماه موجب شد تا میزان مرگ ومیر مبتلایان در کشور کاهش پیدا کرده و فوتی های این بیماری را تقلیل دهد. 

کرونا