شهرخبر

در این مواقع تحت هیچ شرایطی آب ننوشید!

یک متخصص فارماکولوژی گفت: عادات و ملاحظات خوردن و آشامیدن را باید به طرز درست و صحیح فرابگیریم.

در این مواقع تحت هیچ شرایطی آب ننوشید!

به گزارش منیبان؛ فاطمه عمادی متخصص فارماکولوژی طی گفتگوی تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: خوردن و آشامیدن صحیح را باید یاد بگیریم، زیرا برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی نحوه صحیح خوردن و آشامیدن ضروری است.

او با اشاره به اینکه عادات و ملاحظات خوردن و آشامیدن را باید به طرز صحیح فرا بگیریم افزود: در رابطه با خوردن آب ملاحظات زیادی وجود دارد، در رابطه با خوردن آب باید بدانیم که زمان نوشیدن آب مواقعی نباشد که درگیر حرکت و فعالیتی باشیم که گرما و انرژی بدن را بالا می‌برد، یکی از بدترین مواقعی که آب به بدن ضرر وارد می‌کند و سبب افزایش کبد چرب می‌شود خوردن آب بعد از فعالیت شدید بدنی است.

این متخصص فارماکولوژی با اشاره به عملکرد معده اظهار داشت: در مواقعی که فعالیت شدید بدنی داریم اگر می‌خواهیم آب بخوریم باید در حد یک جرعه باشد تا فقط تشنگی برطرف شود، زمانی که ناشتا هستیم هم نباید آب سرد بنوشیم آب سرد تاثیر بدی بر روی بدن دارد، ولی آب ولرم مایل به گرم شوینده خیلی از مواد زائد بدن است، تأمین آب بدن نباید دقیقاً قبل از شروع ورزش صورت گیرد بلکه بهتر است نهایتاً نیم ساعت قبل از ورزش آب بنوشید.

او با اشاره به اینکه آب سرد بدترین تاثیر را بر عملکرد معده دارد، بیان کرد: بعد از حمام نباید بلافاصله آب خورد، سریع آب را سر نکشیم، باید جرعه به جرعه آب نوشیده شود، زمان نوشیدن آب را باید مدیریت کرد، اما بین غذا سعی کنیم که آب نخوریم، قبل از خوردن وعده غذایی آب را بنوشیم.

عمادی اظهار کرد: متأسفانه یکی از بدترین عادات اکثر مردم، نوشیدن آب و مایعات خنک بعد از غذاست، دقت داشته باشید که معده انسان، برای هضم غذا نیاز به حرارت دارد، در صورتی که بلافاصله بعد از غذا یا حین خوردن غذا، آب بنوشید حرارت معده را از بین خواهید برد و با سخت شدن فرآیند هضم غذا احتمال مبتلا شدن به یبوست نیز وجود دارد.

او با اشاره به اینکه بعد از غذا باید فرصت دو ساعته به بدن داد و پس از آن آب خورد بیان کرد: اگر می‌خواهیم سیستم بدن درست کار کند باید به بدن فرصت بدهیم، حجم بالای آب می‌تواند سبب ایجاد کبد چرب شود، باید خودمان را به انجام دادن صفات خوب عادت دهیم.

این متخصص فارماکولوژی اظهار کرد: درهم خوری هم می‌تواند مشکلات بسیاری را برای سیستم گوارشی بدن ایجاد کند به طوری که مصرف ترشیجات، سالاد و ماست در بین غذا توصیه نمی‌شود، باید به عنوان پیش وعده از این مواد غذایی استفاده کنیم، زیرا در هم خوردن سیستم گوارشی بدن را دچار اختلال می‌کند.

وبگردی