شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان

شناسایی ظرفیت های صادرات به ارمنستان

کدخبر: 449188
اقتصادنیوز:‌ رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان از سفر ۲ هیات تجاری تخصصی از ایران به ارمنستان خبر داد و گفت: این دو هیات در سفر خود ظرفیت‌های صادراتی و موانع موجود در همکاری تجاری دو کشور را بررسی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز  از سازمان توسعه تجارت ایران، «اکبر گداری» اظهار داشت: هیات تخصصی پلیمر و پلاستیک در این سفر با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ایروان دیدار و درخصوص مسائل ژئوپلیتیک، اهمیت بازار ارمنستان، قوانین و مقررات و همچنین مباحث مربوط به تولید مشترک تبادل نظر کرد.

وی افزود: «هرویک یاریجانیان» رییس اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان در دیدار با هیات ایرانی با تاکید بر توسعه تجارت دو کشور، موانع موجود و نگاه ایجابی به تجار را نادرست و مخل رشد و توسعه صادرات و تجارت عنوان کرد.

گداری ادامه‌داد: یکی از درخواست‌های تجار در این جلسه اعزام هیات‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌ها در ایران بود که این موضوع با حل موانع مربوط به کرونا و مشکلات رفت و آمد پیگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری‌کرد: در نمایشگاه پوشاک تهران این درخواست محقق شد و در مورد سایر نمایشگاه‌ها نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

برپایه این گزارش، هیات دیگری به سرپرستی مدیرکل دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ۲۷ مهرماه وارد ارمنستان شد که در زمینه محصولات کشاورزی، لبنی و خشکبار فعالیت دارند. مهم‌ترین دیدار های این هیات تجاری، ملاقات با سفیر ایران در ارمنستان، رییس اتاق بازرگانی، معاون وزیر اقتصاد و رییس اتحادیه تجار ارمنستان بود.

 این هیات همچنین بازدیدهایی را از فروشگاه‌های زنجیره‌‍‌ای و ملاقات با مدیران مربوطه در دستور کار داشت.

به گزارش ایرنا، پیشتر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: تجارت ایران و ارمنستان در سال‌های گذشته تا ۵۰۰ میلیون دلار در نوسان بوده است.

یاریجانیان  اظهار داشت: با راه‌اندازی منطقه آزاد «مقری» در ارمنستان در جوار منطقه آزاد ارس در ایران، می‌توان حجم مبادلات دو کشور را افزایش داد.

وی افزود: این هم‌جواری شرایط آزادتری را برای هر دو کشور برای تسهیل مبادلات فراهم می‌کند و می‌تواند در کمتر از یک سال تجارت دو کشور را به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارتقا دهد.