شهرخبر

مهدی ترابی هم مثل علی کریمی زیاد غذا می خورد!/ شباهت ها و تفاوت های شماره ۹ با جادوگر پرسپولیس

مهدی ترابی پس از بازی پرسپولیس و الهلال و حذف شاگردان یحیی گل محمدی از لیگ قهرمانان آسیا تبدیل به یکی از سوژه های اصلی فوتبال ایران شده است.

مهدی ترابی
خبرورزشی -

عملکرد ضعیف مهدی ترابی ستاره ملی پوش پرسپولیس در این دیدار و نزول شدید او باعث تعجب همگان شد. یحیی گل محمدی و بسیاری از پرسپولیسی ها معتقدند مهدی ترابی هنوز هم همان بازیکن کارسازسابق است که در تیم ملی با او خوب برخورد نشده است!

شماره ۹ پرسپولیس در تیم ملی به یک نیمکت نشین مطلق تبدیل شده و نتوانسته است بازی کند. همین مسئله ترابی را از شرایط مسابقه دور کرده و این موضوع در دیدار با الهلال عربستان کاملا بارز بود.

یکی از مربیان پرسپولیس به نکته جالبی در مورد " مهدی ترابی" اشاره می کند؛ «مهدی علاقه زیادی به غذا خوردن دارد و به قول معروف زیاد غذا می خورد. بنابراین باید خوب تمرین کند و در بازی ها شرکت داشته باشد؛ در حالی که در تیم ملی هیچ یک از این شرایط را نداشت. مهدی ترابی نه تنها مثل همیشه زیاد غذا خورد بلکه کم تمرین کرده و اصلا هم بازی نکرد تا به این وضعیت و نزول عجیب برسد و...»

با شنیدن این صحبت ها یاد دکتر محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال و مدافع راست پیشین پرسپولیس افتادیم. دادکان حدود ۲ سال پیش مهمان خبرورزشی بود. او به دفتر تحریریه خبرورزشی آمده و مصاحبه مفصلی با ما انجام داد و ... اما شاید یکی از جذاب ترین بخش های صحبت او به " علی کریمی" برمی گشت.

رئیس سابق فدراسیون که مثل خیلی ها علاقه زیادی به جادوگر سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران دارد ضمن تعریف و تمجید از سبک بازی و روحیات خاص علی کریمی به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: " اگر علی کریمی آن قدربه غذا خوردن علاقه نداشت و انگیزه بیشتری داشت می توانست بهترین بازیکن جهان شود و ..."

مهدی ترابی هم مثل علی کریمی زیاد غذا می خورد!/ شباهت ها و تفاوت های شماره ۹ با جادوگر پرسپولیس

باری، مهدی ترابی هم مثل علی کریمی به غذا خوردن علاقه دارد و شباهت های دیگری هم به جادوگر محبوب فوتبال ایران دارد. علاوه بر اشتهای زیاد، مهدی ترابی نیز همچون علی کریمی در محله " فردیس" کرج به دنیا آمده است. مهدی ترابی ابتدا در رشته فوتسال فعالیت داشت و در این عرصه به موفقیت هم رسید اما درآستانه دعوت به تیم ملی ( در رده های پایه ای) تصمیم گرفت به فوتبال ادامه دهد و به سایپا پیوست.

علی کریمی اعجوبه تاریخ فوتبال ایران نیز ابتدا یک سالنی باز قهار بود. بازیکنی که هنوز هم نمایش فوق العاده اش در دیدار با استقلال در جام رمضان ورد زبان اهالی فوتبال است. او نیز در فوتسال مهارت خاصی داشت اما تصمیم گرفت در فوتبال به کارش ادامه دهد در حالی که رفقایش همچون زنده یاد بابک معصومی گرایش بیشتری به فوتسال نشان دادند.

مهدی ترابی و علی کریمی هر دو برای تیم جوانان سایپا بازی کرده و توانستند خودشان را مطرح کنند. جالب آن که این دو بازیکن تکنیکی فعلی و سابق پرسپولیس هر دو یک متر و ۸۵ سانتی متر قد دارند! هر دو بازیکن نیز تکنیکی و دریبل زن هستند اما شماره ۸ تفاوت های بارزی با شماره ۹ پرسپولیس دارد.

علی کریمی به مراتب تکنیکی و دریبل زن تر از مهدی ترابی بود و از لحاظ فنی قدرت بسط بازی (بازیسازی) داشت. مضاف بر اینکه جادوگر برخلاف اغلب بازیکنان تکنیکی یک سرزن قهار نیز محسوب می شد. گواه این ادعا بازی زیبای علی کریمی در جام ملت های ۲۰۰۴ برابر کره جنوبی و گل هایی است که او با ضربه سر به این رقیب سنتی و سایر تیم ها زده است.

همچنین به لحاظ اخلاقی نیز علی کریمی با مهدی ترابی فرق اساسی داشته و قابل قیاس نیستند. این دو بچه محل رفتارهای متفاوتی داشته و هریک اخلاق خاصی دارند.