شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلوگیری#اردبیل

راهکار وزیر راه برای جلوگیری از تعطیلی فرودگاه اردبیل در روزهای برفی

کدخبر: 449085
اقتصادنیوز : وزیر راه و شهرسازی گفت: همه دستگاه‌های متولی باید روی کیفیت ساخت مسکن، راه و راه‌آهن و احداث پل‌ها حساس باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل -میانه روند خوبی دارد و پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده بهره‌برداری ‌شود.

رستم قاسمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بهسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و برای این منظور بویژه حمل و نقل ۲هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

وی درباره احداث مسکن در اردبیل افزود: در این استان در گام اول ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و اگر متقاضی بیشتر شود به میزان متقاضی اقدام به ساخت مسکن خواهد شد.

قاسمی درباره ساماندهی فرودگاه اردبیل بیان کرد: پروازهای این فرودگاه در فصل زمستان و موقع بارش برف و باران بیشتر لغو می‌شود و  برای جلوگیری از لغو پروازها اقدام مهمی صورت می‌گیرد که یکی از آنها  اجرای باند جدید فرودگاه است که تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی درباره عقب ماندگی استان اردبیل از نظر احداث بزرگراه و آزاد راه افزود: این استان از نظر احداث بزرگراهی از استان‌های فقیر است ولی مقرر است سالانه 50 کیلومتر و تاچهار  سال آینده 180 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود و در ارتباط با آزاد راه هم آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت ساخت در کشور پایین است، افزود: همه دستگاه‌های متولی باید روی کیفیت ساخت مسکن، راه و راه‌آهن و احداث پل‌ها حساس باشند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسای استان اردبیل نیز هدف‌گذاری این اداره کل را احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: جاده اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

وی  با اشاره به منابع محدود دولتی در اجرای پروژه‌های جاده‌سازی افزود: سه هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها نیاز است که به هیچ وجه نمی‌توان با اعتبارات محدود ملی و استانی این منابع را تأمین کرد.

حیدری گفت: راهی جز جذب منابع بانک‌ها از طریق فاینانس داخلی برای اجرای پروژه های  جاده ای وجود ندارد و در این راستا برخی از بانک ها در پروژه ها در تامین مالی پروژه ها فعال شده اند.

به گفته وی، احداث بزرگراه اردبیل-آستارا، اردبیل-سرچم ، اردبیل-مشگین شهر، اردبیل- گرمی، نیر-سراب و سربند- مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی  است که اجرا و تکمیل آنها نیازمند اعتبار است.

رئیس‌جمهوری در هشتمین سفر استانی خود روز جمعه به استان اردبیل سفر می‌کند.