شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

کراس‌اوور کوچک و ارزان‌ قیمت تاتا پانچ رسما معرفی شد + عکس

تاتا در ماه آگوست پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود بنام پانچ را ارائه کرد و حالا این خودرو را رسماً و به‌طور کامل رونمایی کرده است. پانچ در بازار هند با تعداد زیادی از کراس‌اوورهای کوچک و ارزان‌قیمت مثل هیوندای کاسپر، سوزوکی ایگنس، رنو کویید و ماهیندرا KUV100 مواجه خواهد بود. این کراس‌اوور جدید هندی طبق زبان طراحی Impact 2.0 تاتا شکل گرفته و نتیجه همکاری استودیوهای طراحی این شرکت در هند، انگلستان و ایتالیا است اما کلیه کارهای مهندسی آن در هند انجام شده است.

Tata-Punch-3.webp
پانچ مطابق مُد این روزهای دنیای ماشین از چراغ‌های جلوی دوقسمتی، بدنه‌ای عضلانی و روکش‌های پلاستیکی بزرگ روی سپرها و طرفین بعلاوه طرح دورنگی که معمولاً در این کلاس می‌بینیم برخوردار است. رینگ‌های استاندارد این خودرو ۱۵ اینچی هستند اما نمونه‌های ۱۶ اینچی هم برای آن قابل سفارش است که بهتر دهانۀ مربعی گلگیرها را پُر می‌کنند. کراس‌اوور جدید تاتا با ۳.۸۲۷ میلی‌متر طول و ۲.۴۴۵ میلی‌متر فاصله بین دو محور، از هیوندای کاسپر بزرگ‌تر اما از نسخه هندی سیتروئن C3 کوچک‌تر است.

Tata-Punch-16-767x575.webp
هرچند پانچ یک کراس‌اوور ارزان‌قیمت و پایه‌ای است اما بااین‌حال تاتا توجه به آفرود را فراموش نکرده است. به همین دلیل، زاویه حمله خودرو به ۲۰.۳ درجه، فاصله فرار به ۳۷.۶ درجه و زاویه شکست به ۲۲.۲ رسیده درحالی‌که توانایی حرکت در عمق ۳۷۰ میلی‌متری آب را هم دارد. این ویژگی‌ها در ترکیب با ۱۹۰ میلی‌متر فاصله از زمین، پانچ را به خودروی مناسبی برای جاده‌های پردست‌انداز هند تبدیل کرده‌اند.

Tata-Punch-11.webp
پانچ بر اساس پلت‌فرم ALFA (معماری پیشرفته انعطاف‌پذیر سبک چابک) ساخته شده که در هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلتوز هم بکار رفته است. به گفته تاتا، این کراس‌اوور در آزمایش‌های گلوبال انکپ موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده که دستاورد بزرگی برای یک خودروی هندی در این قیمت و اندازه است. زیر کاپوت پانچ یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

Tata-Punch-14.webp
علی‌رغم ماهیت ارزان‌قیمت کابین این خودرو، تریم‌های رنگی روشن در داشبورد نمایی جوان‌پسند و جذاب به آن بخشیده‌اند. در اینجا فضا برای پنج سرنشین وجود دارد و حداکثر ظرفیت صندوق بار آن ۳۶۶ لیتر است. پانچ در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه از لحاظ تجهیزات بسیار فقیر بوده و امکانات قابل‌توجه آن فقط به دو ایربگ و پنجره‌های برقی جلو محدود می‌شود. در تیپ بعدی اما نمایشگر ۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، چهار بلندگو، پورت شارژ USB، پنجره‌های برقی عقب و کنترل‌های روی غربیلک فرمان هم به لیست تجهیزات اضافه می‌شود.


بالاترین تیپ این کراس‌اوور هندی هم از نمایشگر ۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، ۶ بلندگو، چراغ‌های عقب LED، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های جلوی اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، مه شکن و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی بهره می‌برد. تاتا پانچ هم‌اکنون در هند قابل سفارش است. قیمت این خودرو از ۵۴۹ هزار روپیه معادل ۷.۳۰۰ دلار در تیپ پایه آغاز شده و در بالاترین تیپ به ۹۳۹ هزار روپیه معادل ۱۲.۵۰۰ دلار می‌رسد.