شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا

لیگ اروپا| برتری ناپولی، لیون و وستهام/ شاگردان جرارد بالاخره طعم پیروزی را چشیدند


لیگ اروپا| برتری ناپولی، لیون و وستهام/ شاگردان جرارد بالاخره طعم پیروزی را چشیدند

گلاسکو رنجرز با غلبه بر بروندبی، اولین پیروزی خود را در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ اروپا تجربه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته سوم مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ اروپا، پنجشنبه شب به پایان رسید که در گروه A، رنجرز با نتیجه 2 بر صفر بر بروندبی غلبه کرد.

لئون بالوگان در دقیقه 18 و کمار روف در دقیقه 32 گلزنی کرد تا شاگردان استیون جرارد با کسب اولین بردشان، به رتبه سوم جدول صعود کنند. اسپارتا پراگ هم با نتیجه 4 بر 3 از المپیک لیون شکست خورد. لوکاس هاراسلین در دقایق 6 و 19 و لادیسلاو کریچی در دقیقه 6+90 دروازه لیون را گشودند، اما نماینده فرانسه با گلزنی کاری توکو اکامبی در دقایق 42 و 88، حسام عوار در دقیقه 53 و لوکاس پاکتا در دقیقه 67 به برتری رسید. لیون با 9 امتیاز به صدر جدول گروه A صعود کرد.

در گروه B، رئال سوسیه‌داد با تک گل الکساندر ایزاک در دقیقه 69 مقابل اشتورم گراتس به برتری رسید و پی‌اس‌وی آیندهوون با نتیجه 2 بر یک مغلوب موناکو شد. کودی گاکپو در دقیقه 59 برای آیندهوون و میرون بوادو در دقیقه 20 و سوفیانه دیوپ در دقیقه 89 برای موناکو گلزنی کردند. موناکوی هفت امتیازی به صدر جدول گروه رسید و سوسیه‌داد با پنج امتیاز، در جایگاه دوم جدول گروه B قرار دارد.

ناپولی با نتیجه 3 بر صفر مقابل لژیا ورشو پیروز شد. لورنتزو اینسینیه در دقیقه 76، ویکتور اوسیمهن در دقیقه 80 و ماتئو پولیتانو در دقیقه 5+90، گل‌های صدرنشین سری A را به ثمر رساندند تا ناپولی با چهار امتیاز، به جایگاه دوم جدول گروه C صعود کند. لژیا ورشوی شش امتیازی، همچنان صدر جدول این گروه را به خود اختصاص داده است.

پنجشنبه شب همچنین اینتراخت فرانکفورت با نتیجه 3 بر یک از سد المپیاکوس گذشت. رافائل سانتوس بوره در دقیقه 26 از روی نقطه پنالتی، آلمامی توره در دقیقه 3+45 و دایچی کامادا در دقیقه 59 دروازه نماینده یونان را باز کردند و یوسف العربی در دقیقه 30، یکی از گل‌های خورده شاگردان پدرو مارتینس را از روی نقطه پنالتی جبران کرد. اینتراخت فرانکفورت و المپیاکوس با هفت و شش امتیاز، دو رده نخست جدول گروه D را از آنِ خود کرده‌اند.

در گروه E نیز گالاتاسرای در روسیه با نتیجه یک بر صفر، لوکوموتیو مسکو را از پیش رو برداشت. محمد آکتورکوغلو در دقیقه 82، تنها گل این بازی را به ثمر رساند تا گالاتاسرای با هفت امتیاز، صدرنشین جدول گروه باشد. لوکوموتیو هم با یک امتیاز، همچنان در انتهای جدول گروه E روزگار می‌گذراند.

این نتایج در حالی رقم خورد که وستهام یونایتد هم با نتیجه 3 بر صفر بر خنک غلبه کرد. کریگ داوسون در دقیقه 1+45، عیسی دیوپ در دقیقه 57 و جارود بوون در دقیقه 59 دروازه خنک را گشودند تا شاگردان دیوید مویس با 9 امتیاز، همچنان در صدر جدول گروه H یکه‌تازی کنند. خنک هم با سه امتیاز در قعر جدول گروه به سر می‌برد.

انتهای پیام/