شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام
اولیانوف:

90 درصد اختلافات درباره برجام حل شده است!

کدخبر: 449096
اقتصادنیوز : نماینده روسیه در آژانس اظهار داشت: 90 درصد از چالش های مربوط به احیای برجام در وین حل شده است و فقط 10 درصد باقی مانده موضوعات "بحث برانگیز" بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس و مذاکره کننده ارشد مسکو در مذاکرات وین درمورد زمان بازگشت تهران به گفتگوها اظهار داشت: "تاخیر بیشتر ممکن است مضر باشد."

اولیانوف گفت: "همکار خوبم انریکه مورا از اتحادیه اروپا در 14 اکتبر از تهران دیدن کرد، طرف ایرانی به نوبه خود تمایل خود را برای سفر به بروکسل قبل از پایان ماه اعلام کرد." وی افزود: "که چی؟"

وی خاطرنشان کرد که مورا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کمیسیون مشترک برجام ، نهاد رسمی مذاکرات وین را هماهنگ می کند - نمی تواند از جانب سایر امضاکنندگان برجام، مذاکره کند.

اولیانوف گفت: "مذاکرات واقعی فقط در وین در قالب چند جانبه با مشارکت نیابتی مناسب ایالات متحده امکان پذیر است." واشنگتن، که در سال 2018 از برجام خارج شد ، به صورت غیر مستقیم در وین در کنار دیگر امضاکنندگان برجام - چین ، فرانسه ، آلمان ، ایران ، روسیه و انگلستان شرکت می کند.

مذاکره کننده روسیه گفت که مسکو "انتظار داشت مذاکرات طی دو هفته آینده از سر گرفته شود" و اکنون "زمان از سرگیری" گفتگوها فرا رسیده است. وی خاطرنشان کرد که چهار ماه از پایان دور ششم در وین در 20 ژوئن می گذرد.

اولیانوف گفت که 90 درصد از چالش های مربوط به احیای برجام در وین حل شده است. 10 درصد باقی مانده موضوعات "بحث برانگیز" بودند، اما با این وجود، او گفت "شانس موفقیت نسبتاً زیاد است".