به گزارش برنا، الجزیره بدون اشاره به جزییات این خبر اعلام کرد که وی درخصوص موضوع کشتار منطقه الطیونه بیروت احضار شده است.

این درحالی است که تارنمای خبری "النشرة" گزارش داد، احضار جعجع به خاطر اعتراف افرادی که پیش از این توسط ارتش لبنان بازداشت شده‌اند، صورت گرفته است.

احضار جعجع ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که  فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان با انتشار بیانیه‌ای حمله خیانت آمیز هفته گذشته حزب نیروهای لبنانی در محله الطیونه - الشیاح بیروت به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را محکوم کرده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز دوشنبه شب در نطقی به این حوادث واکنش نشان داد و با درخواست مجازات عاملان این کشتار گفت، خواستار تحقیقات جدی و سریع در باره چگونگی شکل گیری این کشتار و مجازات مسؤولان هستیم.

نصرالله گفت، می خواهیم بدانیم که آیا شلیک سرباز به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، اقدام شخصی بوده یا به دستور کسی این کار را انجام داده است.

وی خطاب به طرفداران و حامیان مقاومت گفت: مسیر درست برای شهدای کشتار الطیونه، تحقیق و مجازات قاتلان است.

بیروت پایتخت لبنان پنجشنبه گذشته شاهد درگیری مسلحانه در منطقه «الطیونه» بود.

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که شماری از عناصر وابسته به حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع به سمت راهپیمایی مسالمت آمیز حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به اظهارات قاضی پرونده انفجار بیروت تیراندازی کردند.

در این تیراندازی که به وسیله تک‌تیراندازان از ساختمان‌های مجاور محل تجمع صورت گرفته بود، هفت نفر کشته شده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.