شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
روند نزولی ارزش معاملات سهام؛

معاملات بورس در پایان مهر 1400 /رکود عمیق‌تر شد

کدخبر: 448782
اقتصاد نیوز : روز چهارشنبه، روند نزولی ارزش معاملات خرد برای سومین روز متوالی ادامه یافت و با افت 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 278 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز ، در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 42 هزار و 861 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 441 درصد افزایش یافته است. این افزایش متأثر از افزایش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار ثانویه است. روز چهارشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی به 37 هزار و 8 میلیارد تومان رسید که 86 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 278 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات روز چهارشنبه شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 112 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شتران بیشترین ارزش معاملات را داشت و کالا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فرابورس و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات چهارشنبه نیز دی (بانک دی) با تعداد 471 میلیون و 98 هزار و 879 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شتران تعلق داشت. خودرو و کرمان در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

روند هفته 

در هفته اخیر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 52 هزار و 646 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 23 هزار و 605 تومان بود که نسبت به رقم 17 هزار و 398 میلیاردی هفته پیشین، رشد 35 درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 5  هزار و 284 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 253 میلیاردی هفته پیشین، رشد اندک 0.6 درصدی داشته است. با این حال در سه روز پایانی هفته روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام نزولی بود و روز چهارشنبه کمترین رقم در 4 ماه اخیر ثبت شد.

ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه 4 هزار و 278 میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین افت 8 درصدی را نشان می‌دهد.

بورس