شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#جدید

ت

سنگ‌ بزرگ پیش‌پای مستاجران / متقاضیان طرح جدید مسکن دولت توان پرداخت اقساط را ندارند

اگر دولت در طرح جدید مسکن خود به هر متقاضی ۳۵۰ میلیون تومان با ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت کند متقاضی باید ۵ میلیون تومان قسط بدهد.

سنگ‌ بزرگ پیش‌پای مستاجران / متقاضیان طرح جدید مسکن دولت توان پرداخت اقساط را ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ثبت‌نام مسکن در طرح جدید دولت آغاز شده و متقاضیان برای ثبت درخواست خود باید به سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده مراجعه کنند.

سامانه ثمن به آدرس https://saman.mrud.ir/ در دسترس متقاضیان ثبت‌نام قرار گرفته و افراد می‌توانند از طریق گزینه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن این سامانه درخواست خود را ثبت‌ کنند.

در این طرح به هر متقاضی ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود، اگر اقساط این وام ۱۲ ساله باشد، مبلغ هر قسط بیش از پنج میلیون تومان است. اکثر کسانی که در حال حاضر مستاجر هستند و جزو مشمولان این طرح حساب می‌شوند در دهک‌های یک تا پنج جامعه قرار دارند.

میانگین حقوق خانوارها در این دهک‌ها حدود ۳٫۵ میلیون تومان است، در واقع انتقاد مردم به این طرح درخصوص اقساط آن است. یک خانواده با حقوق حدود ۳٫۵ میلیونی چگونه باید بیش از پنج میلیون تومان قسط بدهد.

در واقع عمده انتقاد متقاضیان به این طرح درباره اقساط آن است. آنها می‌گویند توان پرداخت این اقساط را ندارند و دولت نباید تا این حد سخت‌گیری کند.