شهر خبر

این لپ‌تاپ‌ها را از بازار نخرید!

در این مقاله به معرفی لپ تاپ هایی می‌پردازیم که از نظر مشخصات و قیمت ارزش خرید پایینی دارند و می‌‌گوییم که به‌جای آن‌ها چه مدلی بخرید.

این لپ‌تاپ‌ها را از بازار نخرید!

به گزارش منیبان، در مطالب مشاوره‌ای که سایت‌ها و رسانه‌های مختلف برای کاربران خود منتشر می‌کنند معمولا محصولات با کیفیت و جذاب در بازار به عنوان مدل‌هایی که باید خریداری شود، معرفی می‌شوند.

به عنوان مثال حتما تاکنون با مطلبی با عنوان این که چه لپ‌تاپی بخریم برخورد کرده‌اید. اما رسانه‌ها و کارشناسان به ما نمی‌گویند که چه لپ‌تاپی خریداری نکنیم. یعنی در کنار بهترین لپ تاپ های بازار، مدل‌هایی هستند که اصلا ارزش خرید ندارند یا لپ‌تاپ بهتر از آن‌ها با قیمت مشابه وجود دارد.

arzif mobile

به طور طبیعی در بازاری که صد‌ها مدل لپ تاپ مختلف از بهترین برندهای دنیا حضور دارند، برخی لپ‌تاپ‌ها از نظر مشخصات و کیفیت ساخت به پای مدل رقیب خود نمی‌رسند به همین دلیل ما در بخش مشاوره خرید خود موظف هستیم تا اعلام کنیم که این مدل لپ‌تاپ‌ها ارزش خرید ندارند و با قیمتی که می‌خواهید برای این مدل‌ها پرداخت کنید، می‌توانید لپ‌تاپ بهتری را بخرید.

به این ترتیب لپ تاپ های معرفی شده در این مطلب جزو بهترین مدل های بازار نیستند اما این بدان معنا نیست که این لپ‌تاپ‌ها کیفیت بسیار پایینی دارند یا با خرید آن‌ها با مشکلات متعددی سر و کله خواهید زد، بلکه منظور ما از معرفی لپ‌تاپ‌هایی که نباید بخرید آن است که در رده قیمتی این مدل‌ها، لپ‌تاپ‌های بهتری هم وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید و پول خود را برای خرید مدل بهتری هزینه کنید.

با توجه به این توضیحات، در ادامه به سراغ معرفی لپ‌تاپ‌هایی می‌رویم که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آن‌ها را انتخاب نکنید و مدل‌های جایگزینی که معرفی شده را خریداری کنید، با ما همراه باشید:

لپ تاپ HP DA2183

اچ‌پی یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در دنیاست اما تعدادی از مدل‌های فرعی این شرکت اصلا ارزش خرید ندارند. به عنوان مثال مدل DA2183 با وجود رم 4 و گرافیک MX110 که در مدل‌های ارزان‌تر بازار نیز وجود دارد برای خرید پیشنهاد نمی‌شود.

این لپ‌تاپ اچ‌پی از پردازنده i5 مدل 10210U بهره می‌برد و 8 گیگابایت حافظه رم دارد اما مدل‌هایی در همین قیمت هستند که با پردازنده i5 مدل 1135G7 و گرافیک MX350 به فروش می‌رسند. به این ترتیب مشخصات سخت افزاری بهتری دارند. از همین شرکت اچ‌پی مدل DW3021NIA مشخصات بهتری نسبت به مدل DA2183 دارد و ما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید لپ‌تاپ در رده 20 میلیون تومان دارید، این مدل را خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

اچ‌پی DW3021NIA

ایسوس R465EP

دل لتیتود 3510

دومین لپ‌تاپی که به سراغ آن می‌رویم، از سری قدیمی لتیتود شرکت دل است. این لپ‌تاپ در رده قیمتی قرار داد که همه رقبای آن به رم 8 گیگابایت مجهز شده‌اند اما این مدل تنها 4 گیگابایت رم دارد گرچه می‌توانید آن را افزایش دهید اما هزینه‌بر خواهد بود. این مدل همچنین یک ترابایت از حافظه کند دیسک سخت و تراشه گرافیکی MX230 بهره می‌برد که شاید گرافیک انویدیا را بتوان یکی از مشخصات نسبتا متعادل این مدل نامید.

یکی از مشخصات ناامید کننده این مدل استفاده از پردازنده Core i5 است آن هم درحالی که مدل‌های رقیب لتیتود به پردازنده Core i7 تجهیز شده‌اند.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

لنوو ThinkBook 15

ایسوس VivoBook R565EP

اچ‌پی 15DW3021NIA

لپ‌تاپ ام‌اس‌آی مدرن 15 – A5M

شاید لپ‌تاپ‌های سری مدرن ام‌اس‌آی جزو یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار باشند اما نباید ظاهر زیبای این لپ‌تاپ ما را فریب دهد. ام‌اس‌آی در این مدل از پردازنده ریزن 5 مدل 5500U استفاده کرده که نسبت به مدل‌های رقیب لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 مدل 10300H یا مدل 1135G7 ضعیف‌تر است.

همچنین این مدل بدون تراشه گرافیکی مجزا عرضه شده که مجددا از این نظر نسبت به رقبایی که با تراشه انویدیا سری MX به بازار آمدند در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. البته نمی‌توان از بدنه تمامن فلزی و با کیفیت ام‌اس‌آی مدرن 15 – A5M گذشت اما از نظر مشخصات سخت افزاری این لپ‌تاپ ضعیف‌تر از رقبای خود است.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

لنوو آیدیاپد 3 مدل ZE NB

اچ‌پی پاویلیون 15 dk1056wm

لنوو آیدیاپد 5 مدل 14ALC05

این لپ‌تاپ اچ‌پی در رده‌ای عرضه شده که بهترین لپ‌ تاپ های اقتصادی گیمینگ بازار در آن حضور دارد، البته خود این لپ‌تاپ را می‌توان برای اجرای بازی‌های سبک استفاده کرد اما این مدل از نظر سخت افزار بسیار ضعیف‌تر از مدل‌های هم قیمت خودش است و به همین دلیل در این مقاله ما قرار می‌گیرد.

اچ‌پی در این مدل از پردازنده Core i7 مدل 10510U استفاده کرده که در نوع خود، تراشه قدرتمندی است اما این تراشه نسبت به مدل‌های رقیب لپ‌تاپ اچ‌پی DW1234 همچون پردازنده‌های Core i7 مدل 1165G7، ریزن 7 مدل 4800H و حتی ریزن 5 مدل 4600H ضعیف‌تر است. دیگر نقطه ضعف بزرگ این مدل تراشه گرافیکی آن است، اچ‌پی در لپ‌تاپ  DW1234 از تراشه گرافیکی متوسط جی‌فورس MX250 استفاده کرده که در مقابل رقبای این لپ‌تاپ برای تراشه جی‌فورس 1650 حرف خاصی برای گفتن ندارد. در این رده لپ‌تاپ ایسوس ویوو بوک S533EQ با یک ترابایت حافظه SSD عرضه شده که باز نسبت به این مدل برتری دارد.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

مدل‌های محتلف لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 سری 15ARH05

ایسوس ویوو بوک S533EQ

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 مدل 15IHU6

زمانی که شما می‌خواهید بیش از 35 میلیون تومان برای یک لپ‌تاپ گیمینگ خرج کنید، توقع‌تان هم به مراتب بالا می‌رود. لپ تاپ لنوو آیدیاپد گیمینگ 3 مدل 15IHU6 از نظر مشخصات یک مدل با کیفیت و پرقدرت محسوب می‌شود اما در این رده قیمتی مدل‌هایی وجود دارد که قدرت سخت افزاری بالاتری دارند. لپ تاپ لنوو پردازنده قدرتمندی دارد، شاید در این بخش نتوانیم مدلی بهتر از تراشه Core i7 11370H پیدا کنیم اما در عین حال به 8 گیگابایت رم مجهز شده که هم برای گیمینگ و هم برای رندرگیری بسیار کم است و وجود رم 8 برای لپ‌تاپی در این سطح تعجب برانگیز خواهد بود. مدل‌های رقیب آیدیاپد گیمینگ 3 مدل 15IHU6 با رم 16 و 24 گیگابایت عرضه شده‌‌اند.

همچنین گرافیک GTX 1650 برای این لپ‌تاپ کمی نامناسب است، لپ‌تاپ‌های این رده با گرافیک 1660 Ti و 2060 عرضه‌ شده‌اند و با وجود این کارت‌های گرافیک قوی، آیدیاپد گیمینگ 3 مدل 15IHU6، ارزش بالایی ندارد.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

انواع مدل‌های لنوو Legion 5

ایسر Nitro 5 AN515

اچ‌پی اسپکتر 13T

اچ‌پی اسپکتر با اختلاف یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار است، اما مدل 13T اسپکتر با وجود ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته‌ای که دارد، از نظر سخت‌افزاری نسبت به مدل‌های رقیب ضعیف‌تر است. در واقع ظاهر زیبای این مدل به سخت‌افزار قدرتمند چربیده و خریداران این مدل، بیشتر محو ظاهر زیبای آن می‌شوند نه مشخصات سخت افزاری!

اسپکتر 13T به تراشه Core i7 مدل 1165G7 مجهز شده که در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز یافت می‌شود، در عین حال این مدل تراشه گرافیکی مجزا ندارد و با گرافیک مجتمع Iris Xe عرضه شده که برای یک لپ‌تاپ با قیمت بیش از 40 میلیون تومان غیرقابل چشم‌پوشی است. این درحالیست که مدل ایسوس ذن‌بوک 4 با وجود تمامی مشخصات خاص و طراحی متفاوتش از گرافیک MX450 بهره می‌برد.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

انواع مدل‌های ایسوس ذن‌بوک 14

اپل مک‌بوک پرو

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ 3 i7

مدل مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ 3 لپ‌تاپ با کیفیتی است اما دقیقا مدل‌هایی با قیمت چند میلیون تومان ارزان‌تر از این لپ‌تاپ با مشخصات برابر در بازار وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ 3 کمی بیشتر در بازار تحقیق کنید. این مدل از پردازنده Core i7 مدل 1065G7 و رم 16 گیگابایت بهره‌ می‌برد. همچنین دل برای این مدل 512 گیگابایت حافظه اصلی، بدون کارت گرافیکی مجزا را در نظر گرفته است.

اما لپ تاپ ایسوس ذن‌بوک 14 با قیمت چند میلیون تومان پایین‌تر، به تراشه Core i7 مدل 1165G7، رم 16 گیگابایت، یک ترابایت حافظه SSD و گرافیک MX450 مجهز شده که اگر نسبت به سرفیس قوی‌تر نباشد، ضعیف‌تر هم نیست. در عین حال لپ تاپ ایسوس ویژگی‌هایی مانند نمایشگر دوم و صفحه لمسی همراه با قلم لمسی نیز دارد که آپشن‌هایی بسیار جذاب به شمار می‌آیند و بهترین جایگزین مدل سرفیس محسوب می‌شود.

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

انواع مدل‌های ایسوس زن‌بوک 14

اپل مک‌بوک پرو

ریزر ‎RZ09

لپ‌تاپ دل Alienware M15

لپ‌تاپ قدرتمند دل Alienware M15 یکی از گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران است. این مدل بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارد اما مشخصات آن در لپ‌تاپ‌های 70 میلیون تومانی نیز پیدا می‌شود. دل در این لپ‌تاپ 3 کیلوگرمی از پردازنده Core i7 مدل 10875H استفاده کرده است. این لپ‌تاپ 32 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD دارد، همچنین کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 برای این مدل در نظر گرفته شده است.

اما لپ‌تاپ اچ‌پی اومن CB100 با قیمت حدود 70 میلیون تومان، با پردازنده Core i7 مدل 10750H، به همراه 32 گیگابایت رم، یک ترابایت حافظه SSD و کارت گرافیکی RTX 2070 در بازار موجود است، البته لپ‌تاپ دل با مدل اومن اختلافاتی دارد اما به مقداری نیست که موجب شود 30 میلیون تومان گران‌تر به فروش برسد!

بهترین لپ تاپ های جایگزین :

اچ‌پی اومن CB100

ام‌اس‌آی GE66 Raider

وبگردی