شهرخبر

این سنگ‌شکن گیاهی کلیه، معجزه می‌کند!

کارگر آنلاین | سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مجاری ادراری است که کودکان، زنان و مردان بسیاری در سراسر جهان از آن رنج می‌برند.

 مبتلایان به سنگ کلیه معمولاً دوره‌های درد شدید، پیچشی و متناوبی را تحمل می‌کنند که ابتدا در ناحیه پهلوها، پشت و در قسمت پایین دنده‌ها، شروع شده و به‌تدریج به سمت کشاله ران و ناحیه تناسلی کشیده می‌شود.

این درد طاقت‌فرسا با دفع سنگ، متوقف می‌شود، اما موضوع مهم این است که تا وقتی سنگ، مسیر ادراری را دچار انسداد نکند، سنگ کلیه می‌تواند بدون علامت باشد، بدین معنی که ممکن است بسیاری از افراد دارای سنگ کلیه، از آن بی‌خبر باشند. همچنین ممکن است سنگ‌های کلیوی به‌صورت دوره‌ای به وجود آمده، دفع شوند و سپس سنگ‌های جدیدی تشکیل شوند.

این سنگ‌ها مواد معدنی کریستالی سختی هستند که وقتی ادرار بیش از حد غلیظ ‌شود، در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. اما فاکتورهای مهم در ابتلا به سنگ‌های کلیوی چیست و طب سنتی چه روشی برای درمان آن دارد؟

چه عواملی باعث ابتلا به سنگ کلیه می‌شوند؟

یبوست نیز یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع سنگ‌های کلیوی است که زیاد به آن توجه نمی‌شود. کم شدن حجم ادرار و مصرف اندک میوه‌ها و سبزیجات از دیگر عواملی هستند که نقش مهمی در شکل‌گیری سنگ‌های کلیوی دارند.

دستورات غذایی طب سنتی برای پیشگیری از سنگ‌های کلیوی

افراد باید مصرف میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهند.
از آنجا که در بسیاری از مواقع، تنها با درمان یبوست، سنگ کلیه بیمار هم درمان می‌شود، به افراد توصیه می‌شود نسبت به درمان یبوست اقدام کنند.

درمان سنگ کلیه با طب سنتی