شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پوتین#کرونا#رئیس‌جمهور#تعطیلات

پوتین برای مهار کرونا یک هفته تعطیلی سراسری در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای مهار اوج‌گیری شیوع کرونا در این کشور یک هفته تعطیلات سراسری اعلام کرد.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این تعطیلات یک هفته‌ای سراسری در روسیه که با پرداخت حقوق برای کارکنان همراه است، از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) آغاز خواهد شد.

روسیه در سه هفته اخیر بارها رکود شمار مرگ‌ها و عفونت‌های ناشی از کرونا را شکسته است و این در حالی است که فقط یک سوم جمعیت کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند. دولت روسیه تا به حال از اعمال قرنطینه سراسری در این کشور با وجود افزایش شمار مرگ‌های کرونا اجتناب کرده بود.

پوتین در هنگام اعلام این تصمیم در یک سخنرانی تلویزیونی بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد و خواستار گسترش آزمایش کرونا در این کشور شد.

به گزارش مسکو تایمز یک نظرخواهی که ماه پیش بوسیله مدرسه عالی اقتصاد مسکو انجام شد،‌نشان داد که تقریبا نیمی از روس‌ها (۴۵.۶ درصد) می‌گویند هرگز واکسن کرونا - چه واکسن داخلی و چه واکسن خارجی- را تزریق نخواهند کرد و تقریبا ۱۹ درصد از آنها می‌گویند تا سال آینده منتظر خواهند ماند تا در این باره تصمیم بگیرند.

مقامات مسکو پایتخت روسیه نیز تعطیلی یک هفته‌ای اغلب خدمات غیرضروری در این شهر را از ۲۸ اکتبر (۶ آبان) اعلام کرده‌اند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه در این باره گفت: «وضعیت در مسکو همچنان در مسیر بدترین سناریو در حال حرکت است.. در روزهای آینده، ما به اوجی تاریخی در مبارزه با کرونا خواهیم رسید.»

بر اساس تصمیمات جدید، همه فروشگاه‌های غیرضروری، مدارس و سالن‌های ورزشی تعطیل خواهند شد. رستوران‌ها و کافه‌ها فقط به طور بیرون‌بر می‌توانند فعال باشند و تئاتر و موزه‌ها فقط به افرادی اجازه ورود می‌دهند که مدرک واکسیناسیون یا بهبودی از کرونا را همراه داشته باشند.

روسیه در روزهای اخیر شمار مرگ‌های روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر را اعلام کرده است که بیشترین میزان در سطح جهان پس از آمریکا است.

یک دانشمند ارشد دولتی روسیه نیز روز پنجشنبه هشدار داد پس از کشف چند مورد عفونت با یک سویه جدید کروناویروس وابسته به سویه‌ی دلتا به نام سویه AY.4.2 در این کشور، شمار عفونت‌ها در روسیه ممکن است بیشتر اوج بگیرد. مقامات بهداشتی در انگلیس می‌گویند این سویه جدید کرونا را که دانشمندان می‌گویند ممکن است واگیرتر باشد، به دقت زیر نظر دارند.