شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه

بیانیه سفارت آمریکا در سوریه پس از حمله پهپادی به پایگاه التنف: همه به آتش‌بس احترام بگذارند

یک روز پس از حمله به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در دمشق و ساعاتی پس از حمله پهپادی به پایگاه «التنف»، سفارت آمریکا در سوریه طی بیانیه‌‌ای خواستار احترام همه به آتش‌بس و کاهش تنش‌ها شد.

بیانیه سفارت آمریکا در سوریه پس از حمله پهپادی به پایگاه التنف: همه به آتش‌بس احترام بگذارند

سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه‌ای، همه طرف‌ها را به «احترام به آتش‌بس فعلی، تمرکز برای کاهش فوری تنش و حفاظت از جان غیرنظامیان قبل از هر موضوع دیگری فراخواند».

در این بیانیه همچنین «تشدید خشونت و حملات در سوریه» محکوم شده است.

این بیانیه پس از حمله تروریستی دیروز (چهارشنبه) به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در دمشق و نیز حمله پهپادی دیشب به پایگاه «التنف» در جنوب سوریه صادر می‌شود.

در انفجار تروریستی در دمشق که اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه را هدف قرار داد، چهارده نفر از نیروهای سوریه جان خود را از دست دادند و چند تن دیگر مجروح شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عربی شامگاه چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند و سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» بامداد پنجشنبه بیانیه‌ای درباره این حمله منتشر کرد.

سنتکام در این بیانیه با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است.

منبع: انتخاب