مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر گفت: حدود دو سوم بانوان بالای شصت سال و یک چهارم از مردان بالای شصت سال در ایران از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برند.

به گزارش علاج نیوز، افشین استوار مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خبر شبکه چهار سیما در خصوص  مبتلایان به پوکی استخوان در کشور گفت: طبق مطالعات انجام شده در کشور حدود دو سوم بانوان بالای شصت سال در ایران از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برند و این آمار در آقایان بالای شصت سال حدود یک چهارم افراد را شامل می‌شود، بنابراین  با روندی که کشور به سوی سالمندی پیش می‌رود در آینده این وضعیت از وضعیت موجود هم بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

پوکی استخوان، بیماری خاموش و خطرناک اما قابل پیشگیری

استوار در خصوص عواملی که باعث پوکی استخوان می‌شود، گفت: علاوه بر عوامل ژنتیکی که عوامل مهمی نیز هستند می‌توان به تغذیه اشاره کرد، علت  ابتلا به بیماری پوکی استخوان کمبود مصرف لبنیات، ویتامین D و سبزیجات است. همچنین فعالیت بدنی کم و مصرف سیگار، الکل می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افرایش دهد. برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان می‌توانند منجر به ابتلا به پوکی استخوان شوند. افراد می‌توانند با بهبود کیفیت تغذیه و افزایش فعالیت بدنی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.